ژان لوک گدار از سینما خداحافظی کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲

ژان لوک گدار از سینما خداحافظی کرد

ژان لوک گدار یکی از مهمترین فیلمسازان تاریخ سینما در گفتگوی تازه خود اعلام کرد بعد از هفت دهه فیلمسازی قصد دارد بازنشسته شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مجله فاراوت، ژان لوک گدار یکی از مهمترین فیلمسازان سینمای جهان و یکی از پیشگامان جنبش سینمایی موج نو در گفتگوی تازه خود اعلام کرد قصد دارد پس از ساخت دو فیلمنامه آخرش برای از سینما خداحافظی کند.

ژان لوک گدار در این باره گفت: من در حال به پایان رساندن زندگی سینمایی‌ام هستم، بله منظورم کار فیلمسازی است، من با به سرانجام رساندن دو فیلمنامه دیگرم این کار را انجام خواهم داد.

ژان لوک گدار ۹۰ ساله افزود: بعد از این دو پروژه می گویم، خداحافظ سینما.

گدار که سابقه سینمایی اش به ۷ دهه می رسد، در پاسخ به این پرسش که دو فیلمنامه نهایی‌اش در چه مرحله ای قرار دارند، گفت: یکی از این فیلمنامه ها هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد و در مشارکت با شبکه آرته ساخته می شود، فیلمنامه دیگر نیز عنوانش «جنگ های مسخره» است.

ژان لوک گدار متولد ۱۹۳۰ یکی از مهمترین فیلمسازان تمامی تاریخ سینماست که شاید به اندازه سینماگران مولف هالیوود قرن بیستم نامش مشهور نباشد با این حال قطعا یکی از سینماگرانی است که موجب تغییر دنیای فیلمسازی شد.

از مهمترین کارهای ژان لوک گدار فرانسوی می توان به «از نفس افتاده»، «پیرو خله»، «زن زن است»، «تحقیر» و «آخر هفته» اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است