رویداد «تهران- آزادی» فراخوان داد/ خلق یک هفته‌ای آثار در میدان آزادی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
به مناسبت هفته مجسمه‌سازی؛

رویداد «تهران- آزادی» فراخوان داد/ خلق یک هفته‌ای آثار در میدان آزادی

رویداد «تهران- آزادی» از تاریخ بیست و نهم اسفند ۱۳۹۹ تا ششم فروردین ۱۴۰۰ در پهنه و عرصه میدان آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و منطقه ۹ شهرداری «هفته مجسمه؛ رویداد تهران-آزادی» را برگزار می‌کند.

«تهران- آزادی» رویدادی مکان محور است با موضوع آزادی، میدان آزادی به شکل نمادین، نقش دروازه غربی تهران را دارا است. المان نشانه‌ای (لندمارک) میدان توانسته در ۵۰ سال گذشته نمادی از مدرنیته شهری با ارجاع به پیشینه فرهنگی و معماری ایرانی باشد. خاطره جمعی مردم ایران و شهر تهران به این مکان و المان گره خورده است. مختصات فرهنگی و اجتماعی میدان آزادی به دلیل دسترسی به محورهای جاده مخصوص کرج، محور خیابان انقلاب، ترمینال غرب و … کیفیتی سیال دارد و علی‌رغم وجود فضای فرهنگی در کالبد میدان و امکان تعامل و سکون، اولویت با مخاطب سواره است. امکان ایجاد برای مخاطب پیاده و توجه به مولفه‌های مرتبط با روابط انسانی، بخشی از اهداف رویداد است. این رویداد می‌تواند امکان و پتانسیل‌های انسانی، فرهنگی و هنری «فضا مکان / آزادی» را فراهم سازد و منجر به باز نشناسی نقش فرهنگی آن شود.

در این راستا سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و منطقه ۹ شهرداری درصدد است در قالب «هفته مجسمه» در آغاز سال جدید، با توجه به مولفه‌های مکانی، اجتماعی و مفهومی و قابلیت های فضایی میدان آزادی، رویداد «تهران- آزادی» را برگزار کند.

رویداد تعریف شده برای این مکان در نظر دارد فضایی برای هنرمندان فراهم کند تا بتوانند بر اساس مختصات معنایی، فیزیکی و هویتی مکان نسبت به پیشنهاد به پروژه و اجرای آن اقدام کند. رویداد درصدد است با استفاده از امکان‌های رسانه مجسمه و مکان ویژگی و برای ایجاد زمینه گفتگو با مخاطب در بستر شهر و همچنین به واسطه حضور هنرمند، مشارکت و حضور مخاطبان در پروسه شکل‌گیری اثر در قالب اجرای میدانی با متریال‌های سبک و قابل گسترش در فضا مانند پارچه، استراکچر فلزی، چوب، کارتن، ورق‌های پلاستیکی، مواد بازیافتی و… به انتخاب و پیشنهاد هنرمند، در بازه زمانی یک هفته‌ای اقدام به برگزاری رویداد «تهران- آزادی» کند.

سازمان زیباسازی از تمام هنرمندان مجسمه ساز‌، دانشجویان مجسمه‌سازی و هنرمندان دیگر رسانه‌ها با ارایه رزومه اجرایی دعوت می‌کند تا تاریخ ۲۴ اسفند نسبت به ثبت‌نام و ارایه رزومه و ایده پیشنهادی اقدام کند. نتایج در تاریخ ۲۵ اسفند اعلام خواهد شد. بر اساس پروژه‌های پیشنهادی حداکثر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه مواد و اجرا به هنرمندان پرداخت خواهد شد.

تامین مواد و وسایل مورد نیاز برای اجرا به عهده هنرمند است، در صورت امکان، مواد ضایعاتی توسط شهرداری منطقه در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

دبیر این رویداد روح الله شمسی زاده، دبیر اجرایی، هومن سلیمی و هیات انتخاب، کامبیز صبری، سارا روحی صفت، نرگس حریریان خواهند بود و هنرمندان باید تا تاریخ ۲۴ اسفند، طرح پیشنهادی خود را همراه با رزومه به آدرس ایمیل events@ais.ir. انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با عنوان رویداد «تهران- آزادی» ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن: ۸۸۸۲۱۸۲۹ تماس بگیرند.

ایده پیشنهادی باید متناسب با مبلغ کمک هزینه با احتساب مواد اولیه و دستمزد اجرا در نظر گرفته شود. هنرمندان می‌توانند به شکل‌های مختلف اجرا در قالب آثار حجمی و چیدمان و استفاده از قابلیت‌های مواد سبک و آثار تعاملی براساس مختصات معنایی و مکانی محل اجرا عرصه میدان آزادی نسبت به ارایه پیشنهاد اقدام کنند.

هنرمندان دربازه زمانی یک هفته‌ای در مکان عرصه میدان آزادی نسبت به خلق اثر اقدام خواهند کرد. در طول رویداد نهاد مجری نسبت به تسهیل شرایط اجرا اقدام خواهد کرد. آثار اجرا شده در رویداد متعلق به سازمان زیباسازی است و حق استفاده از اثر و تصاویر و … برای سفارش دهنده محفوظ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است