گذراندن «هفته آخر سال با هنر»/ فروش آثار مشکل بزرگ هنرمندان شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۳
شیما هاشم‌پور در گفتگو با صبا:

گذراندن «هفته آخر سال با هنر»/ فروش آثار مشکل بزرگ هنرمندان شده است

شیما هاشم‌پورکه در هفته آخر سال نمایشگاه «هفته آخر سال با هنر» را برگزار کرده‌است درباره مشکل فروش آثار هنری توضیحاتی ارایه داد.

شیما هاشم‌پور هنرمند نقاش که نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط خود را با عنوان «هفته آخر سال با هنر» از ۲۲ تا ۲۷ اسفند در گالری «آیریک» برگزار کرده‌است در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره برگزاری نمایشگاهش در هفته آخر سال گفت: عواملی مانند کرونا باعث شد تا دو سال پر استرس را پشت سر بگذاریم و در چنین شرایطی من می‌خواستم هفته آخر سال را با یک اتفاق خوب فارغ از هر استرس و انرژی منفی برای خودم و اطرافیانم به پایان برسانم برای همین هم نمایشگاه را هفته آخر سال برگزار کردم.

این هنرمند درباه آثارش در این نمایشگاه توضیح داد: آثار در دوسته نقاشی‌خط و پاستل است که نقاشی‌های پاستل بیشتر در موضوع طبیعت و روستای ابیانه و تابلوهای نقاشی‌خط هم طرح اشعار و آیات قرآن هستند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به مشکل فروش آثار هنری بیان کرد: هنرمندان در کنار اینکه دغدغه تولید آثار را دارند هم‌زمان باید دغدغه فروش آن را هم داشته‌باشند. کشور ما در این زمینه عملکرد بسیار ضعیفی دارد و مردم هم توجه کمی به آثار هنری دارند پس باید به فکر راه چاره‌ای برای این مشکل بود چراکه دغدغه دایم فروش آثار برای یک هنرمند انرژی‌اش برای تولید آثار را از بین می‌برد.

هاشم‌پور در پایان درباره برگزاری نمایشگاه آنلاین برای فروش آثار هنری اظهار کرد: مدتی‌است که به فکر راه‌اندازی یک گالری آنلاین هستیم به صورتی که هنرمندان متقاضی در یک سایت ثبت‌نام کنند و آثارشان برای فروش را در این گالری آنلاین بگذارند و این‌گونه دسترسی به آثار هنری برای مردم هم آسان‌تر می شود و دغدغه فروش هم برای هنرمندان کم‌تر می‌شود.

نمایشگاه آثار نقاشی و نقاشی‌خط این هنرمند از ۲۲ تا ۲۷ اسفند در گالری «آیریک» واقع در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ برگزار است.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است