ایرج نوذری: در اجرای «صندلی داغ» تمام مدت پدر جلوی چشمم بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۸

ایرج نوذری: در اجرای «صندلی داغ» تمام مدت پدر جلوی چشمم بود

ایرج نوذری پیشکسوت رادیو و تلویزیون با توصیف اجرای دو برنامه اول «صندلی داغ» از رادیو این رسانه را مادر همه رسانه ها خواند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ایرج نوذری هنرمند پیشکسوت ایرانی، رادیو را مادر همه رسانه ها دانست.

نوذری که به عنوان مجری در برنامه «صندلی داغ» رادیو نمایش حضور دارد تاکید کرد: رادیو مادر همه ی رسانه هاست، صدا عنصر بسیار مهمی است. من حتی در کارهای تصویری هم  به صدا اهمیت بیشتری می دهم. تاثیر صدا همیشه بیشتر از تصویر است. به طور مثال وقتی رعد و برق را می بینیم تاثیری بر ما ندارد، اما صدای آن است که حسی را در ما ایجاد می کند. درست است که صدا با تصویر تکمیل می شود اما به تنهایی هم کامل است.

این هنرمند ادامه داد: هنگام ضبط رادیویی دو برنامه اول «صندلی داغ»، تمام مدت بغض داشتم و از شدت هیجان می لرزیدم. تمام مدت پدر جلوی چشمم بود، سخت ترین برنامه ای بود که داشتم چون هر لحظه حضور ایشان را احساس می کردم و نگران بودم مبادا خطایی بکنم که روحشان آزرده شود. من از دو سالگی در میدان ارگ بودم، ۵۶ سال خاطره دارم.

نوذری خاطرنشان کرد: من در رادیو همه جور کاری کرده ام، حالا که به رادیو نمایش آمده ام قصد دارم نمایش هایی که از زبان های مختلف به فارسیِ اصیل ترجمه کرده ام را کارگردانی و اجرا کنم.

بازیگر «مسافری از هند» افزود: دوست دارم مداوم  در رادیو باشم، گرچه رادیو رسانه ای هست که باید در آن دلی کار کرد و از نظر اقتصادی ضعیف است. درخواست من از مدیران رسانه و رادیو همیشه این بوده که از نظر اقتصادی به رادیو و اهالی آن بهای بیشتری بدهند. استعدادهای جوان و با انگیزه ای در رادیو هستند که باید باشند و کار کنند. از قدیمی ها هم باید استفاده کرد تا بتوانیم نوستالژی را به جوان ها انتقال بدهیم. جمله ای دارم که بیشتر درباره آن خواهید شنید: کهنه کاران را از نو باید شناخت!

این هنرمند افزود: در سالهای قبل از انقلاب  وقتی خیلی کوچک بودم، در برنامه  «شما و رادیو» متعلق به پدر بازی می کردم. بعد از انقلاب هم در برنامه «صبح جمعه باشما»  بازی کردم. اما به دلایلی از رادیو دورماندم و حالا برگشتم.

نوذری درباره ایده تولید برنامه «صندلی داغ» در رادیو نمایش گفت: برنامه ای اجرا می کردم با عنوان کتاب خوب، در یکی از روزهای ضبط برنامه با دکتر محسن سوهانی آشنا شدم. طبق تجربه زیستی که دارم متوجه شدم که ایشان مدیر کاردانی هستند و بسیار خوشحال شدم از اینکه چنین جوانهایی در راس امور رادیو هستند. آقای فرزام محبی که از اهالی رادیو هستند به من گفتند که آقای دکتر سوهانی پیشنهاد صندلی داغ را داده اند. به هرحال صندلی داغ برنامه نوستالژیکی است و باید در شرایط خوب اجرا شود. من هم احساس کردم با بودن مدیرانِ جوان، دانا و آگاهی چون دکتر سوهانی می توانم این برنامه را به بهترین شکل اجرا کنم.

گفتنی است برنامه «صندلی داغ» به تهیه کنندگی اسماعیل باستانی و با اجرای ایرج نوذری از اول فروردین ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۰ از رادیو نمایش بر روی اف ام ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است