پرتره فرهنگ جولایی روی آنتن شبکه مستند می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۸

پرتره فرهنگ جولایی روی آنتن شبکه مستند می‌رود

«صدای فرهنگ» پرتره‌ای از فرهنگ جولایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، پنجشنبه 12 فروردین ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستندهای «صدا و دوبله» درباره مستند پرتره جدید خود گفت: ۲ سال پیش بود که مراسم بزرگ‌داشتی برای فرهنگ جولایی و بهروز رضوی در کرج گرفته بودند که بنده هم به نمایندگی از شبکه مستند در آن حضور داشتم. بزرگانی در آن مراسم بودند و درباره ابعاد شخصیتی جولایی صحبت کردند که من فهمیدم او فقط یک تهیه‌کننده رادیو نبوده است بلکه بسیار اثرگذار و به اعتقاد بنده در جریان تولید برنامه‌های رادیویی بسیار فرهنگ‌ساز بوده است.

وی افزود: در فصل دوم مجموعه مستندهای «پیشکسوتان صدا و دوبله» با مدیر تولید شبکه مشورت کردم و پیشنهاد ساخت مستندی از فرهنگ جولایی را دادم که مورد قبول قرار گرفت. او یکی از تهیه‌کنندگان شاخص و اثرگذار رادیو بوده و از جمله کارهای ماندگار او می‌توان به «صبح جمعه با شما» اشاره کرد.

این کارگردان با اشاره به آشنایی خود با فرهنگ جولایی بیان کرد: اولین فیلمی که از این مجموعه ساخته‌ام، مستند «روزگار بهروز» بود که پرتره‌ای از بهروز رضوی است، خاطرم هست روزی که در کرج مشغول تصویربرداری از او بودم، مشغول ضبط برنامه‌ای به نام «یکشنبه سبز» بود که از قضا تهیه‌کننده‌اش فرهنگ جولایی بود. همانجا او در جریان تولید این فیلم قرار گرفت و در مراسم رونمایی مستند پرتره بهروز رضوی نیز حضور داشت. وقتی پیشنهاد تولید فیلمی درباره خودش را به او دادم، استقبال کرد و پذیرفت که در خدمت‌شان باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اثرگذاری این چهره رادیویی عنوان کرد:‌ یکی از کارهایی که جولایی در رادیو انجام داده و فرهنگ‌ساز بوده این است که برای اولین بار مجوز پخش ترانه‌های شادروان محمد نوری را برای پخش در رادیو می‌گیرد. این اقدام بسیار اثرگذار بوده است. همچنین در کنار ساخت برنامه‌های رادیویی، موضوعاتی را درباره محیط زیست پیگیری می‌کرد. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پیگیری او این است که موفق می‌شود باغ سیب کرج که قرار بوده به فروش برسد را ثبت ملی ‌کند.

فهمیدم که جولایی چه محبوبیتی نزد همکارانش داشته است

توکلی با اشاره به روند تولید این مستند خاطرنشان کرد: اولین روز فیلمبرداری خود را در راه آهن کرج انجام دادیم، این محله همان‌جایی است که او در آن بزرگ شد. پدرش مامور شهربانی آن دوران در راه آهن بوده و به همین دلیل در آن‌جا زندگی می‌کرده است. همچنین در رادیو ارگ و مراسمی که با حضور او در کرج برگزار شد، فیلمبرداری کردیم. به منزلش هم رفتیم و تصویر گرفتیم و حتی به باغ سیب کرج هم رفتیم. این فیلمبرداری یکی ۲ جلسه دیگر ادامه خواهد داشت. وقتی به رادیو ارگ برای تصویربرداری رفتیم، قدیمی‌ترها بسیار خوشحال شدند که جولایی پس از چندین سال به آنجا بازگشته است. آنجا بود که فهمیدم او چه محبوبیتی در نزد همکاران خود داشته است.

این تهیه کننده اظهار کرد: از جمله نکات قابل توجه  کارنامه‌اش همکاری با چهره‌های مهم موسیقی مثل ناصر چشم آذر و بابک بیات است،  چشم آذر تیتراز برنامه «خانه و خانواده» و بابک بیات آرم برنامه «یکشنبه سبز» را ساخته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: روابط عمومی رادیو به مدیریت صدر همکاری برای خوبی برای هماهنگی تصویربرداری در رادیو با گروه ما انجام داد. این موضوع کمک کرد تا بتوانیم تصاویر بهتر و مناسب‌تری را ضبط کنیم.

«صدای فرهنگ» از تولیدات جدید شبکه مستند پنجشنبه ۱۲ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ۱۳ فروردین ساعت ۱۰:۳۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000