همه آنچه می‌خواهید از سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ بدانید/ کدام پرمخاطب‌تر می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲
صبا گزارش می‌دهد؛

همه آنچه می‌خواهید از سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ بدانید/ کدام پرمخاطب‌تر می‌شود؟

هر 4 مجموعه تلویزیونی رمضانی امسال از بخت بالایی برای جذب مخاطب برخوردارند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، تلویزیون چهار مجموعه را برای پخش از شبکه‌های مختلف در شب‌های رمضان ۱۴۰۰ در نظر گرفته است. با توجه به ترکیب سریال‌های رمضان امسال، می‌توان انتظار داشت نتیجه‌ای خوب برای تلویزیون در این ماه رقم بخورد؛ چراکه هر چهار مجموعه از شانس بالایی برای پربیننده شدن برخوردارند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا تولید محصولات نمایشی را سخت تر و طولانی‌تر کرده است، در فاصله ۶ روز تا آغاز ماه مبارک رمضان، تصویربرداری هر چهار سریال ویژه این ماه همچنان ادامه دارد و هیچکدام به پایان نرسیده است. بر همین اساس ۲ عنوان از سریال‌ها با ۲ کارگردان ادامه ساخت می‌دهند تا به پخش در ماه رمضان برسند. در «رعد و برق» بهروز افخمی کارگردان اول و امیر شیرمحمدی کارگردان گروه ۲ است و سعید سلطانی و اصغر نعیمی «یاور» را کارگردانی می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که کارگردان‌های ۲ عنوان از سریال‌های رمضانی امسال برادر هستند. بهروز و علیرضا افخمی مجموعه‌هایی را برای پخش از شبکه‌های پنج و یک در رمضان ۱۴۰۰ تولید کرده‌اند.

«احضار» ارواح در شبکه یک

شبکه یک سیما در ماه رمضان، مجموعه تلویزیونی «احضار» را پخش خواهد کرد. این سریال محصول سیمافیلم به کارگردانی علیرضا افخمی ساخته شده است که آثاری چون «تب سرد» و «او یک فرشته بود» را در مقام کارگردان در کارنامه دارد.

قصه این مجموعه درباره سفر تفریحی ۴ دختر به شمال است که به دلیل کینه‌توزی یکی نسبت به دیگری و حضور خواستگار قبلی یکی از این ۴ نفر در این جمع، اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد. آرش مجیدی، رضا توکلی، میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى از هنرپیشه‌های سرشناس این مجموعه هستند.

افخمی در حالی این سریال ماورایی را کارگردانی کرده که پیشتر آخرین سریال ماورایی تلویزیون در رمضان، در کارنامه کارگردانی خودش ثبت شده است. «پنج کیلومتر تا بهشت» که در رمضان سال ۱۳۹۰ روی آنتن شبکه سه رفت و حواشی مربوط به آن، پایان دوره نخست سریال‌های ماورایی سیما را رقم زد.

ادامه ماجراهای «بچه مهندس» در شبکه دو

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» انتخاب شبکه دو سیما برای شب‌های رمضان است. این سریال که ابتدا در ۳ فصل طراحی شده بود، پس از موفقیت آن در فصل سوم، برای یک فصل دیگر تمدید شد.

پس از جدایی علی غفاری کارگردان ۳ سری قبلی «بچه مهندس» که قرار بود فیلم سینمایی «تک تیرانداز» را کارگردانی کند، احمد کاوری از پرکارترین سریال‌سازان سال‌های اخیر تلویزیون، کارگردانی «بچه مهندس ۴» را بر عهده گرفت. این برای چهارمین سال متوالی است که سریالی به کارگردانی کاوری از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. او «دختر گمشده» را در سال ۹۷، «وارش» را در سال ۹۸ و «شرم» را در سال ۹۹ روی آنتن داشت.

فصل چهارم این مجموعه همچنین با چالش تغییر بازیگر نقش اصلی نیز مواجه بوده است. روزبه حصاری به دلیل آنچه تهیه‌کننده سریال، درخواست‌های غیرمتعارف و غیرحرفه‌ای خوانده است، از این سریال جدا شد و محمدرضا رهبری جایگزین وی شد.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار و وحید نفر از بازیگران این سریال پربازیگر هستند که شمار زیادی از آن‌ها در این فصل به «بچه مهندس» اضافه شده‌اند.

«یاور» به یاری شبکه سه می‌آید

مجموعه تلویزیونی «یاور» به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی در ماه رمضان امسال از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت.

سعید مطلبی فیلمنامه‌نویس این مجموعه است. این برای نخستین بار است که این نویسنده شهیر فیلمفارسی‌های پیش از انقلاب، نگارش فیلمنامه یک سریال ویژه ماه رمضان را بر عهده داشته است.

تجربه قبلی همکاری سعید مطلبی نویسنده، سعید سلطانی یکی از کارگردانان، آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده و داریوش ارجمند بازیگر نقش اصلی، بدل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چند سال اخیر سیما شد و «ستایش ۳» بسیار پرمخاطب شد. این گروه با اضافه شدن اصغر نعیمی به عنوان کارگردان دیگر، در شبکه سه که بهترین ساعت پخش سریال رمضان را در اختیار دارد، از بیشترین بخت برای کسب عنوان پربیننده‌ترین سریال رمضان ۱۴۰۰ برخوردارند.

داریوش ارجمند، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، امید علیمردانی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی و بهادر زمانی از بازیگران این سریال هستند.

بهادر زمانی که در «یاور»، در نقش پلیس جلوی دوربین رفته، بازیگر نقش حضرت عباس(ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» است که در یک دهه اخیر بسیار کم‌کار بوده است. این دومین تجربه حضور وی در یک سریال تلویزیونی، پس از «تنهایی لیلا» در سال ۹۴ است.

«رعد و برق» افخمی در شبکه پنج

مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی انتخاب شبکه پنج سیما برای پخش در ماه رمضان امسال است. بهروز افخمی با این مجموعه، پس از حدود یک دهه مجددا سریال‌سازی را تجربه کرده است.

قصه «رعد و برق» درباره اتفاقاتی است که در جریان سیل استان گلستان در نوروز ۹۸ به وقوع پیوست. مصائب مردم و کمک‌های گروه‌های امدادی در این مجموعه به تصویر کشیده شده است. این برای دومین بار در سال‌های اخیر است که در یکی از سریال‌های تلویزیون، به موضوع سیل پرداخته می‌شود. پیشتر مجموعه «سرباز» نیز در قسمت‌های پایانی به سیل نوروز سال ۹۸ اشاره کرده بود.

در این مجموعه چهره‌هایی چون محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی و مهدی زمین‌پرداز بازی کرده‌اند. همچنین به سیاق آثار بهروز افخمی، جمعی از عوامل پشت صحنه نیز به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند. از این جمله می‌توان به محمود جعفری مدیر برنامه‌ریزی، حسین قزل‌باش طراح صحنه و لباس، داود عصمتی منشی صحنه و پوریا منجزی عکاس و تصویربردار پشت صحنه اشاره کرد.

در حالی که گفته می‌شود رمضان ۱۴۰۰ تلویزیون هیچ سریال طنزی پخش نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد سریال رمضانی شبکه پنج، نزدیک‌ترین مجموعه به عنوان طنز باشد. اگرچه قصه مجموعه «رعد و برق» درباره یک بلای طبیعی است، اما پیشتر بهروز افخمی اعلام کرده بود که این سریال رگه‌هایی جدی از کمدی دارد. او کارگردانی فیلم سینمایی «سن پترزبورگ» را در کارنامه دارد که کمدی موفق و باکیفیتی شمرده می‌شود. باید منتظر ماند و دید روایت کمیک افخمی از یک بلای طبیعی، چگونه است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000