«قبول حق» افطارها با رادیو جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴

«قبول حق» افطارها با رادیو جوان

«قبول حق» ویژه برنامه افطار رادیو جوان است که با نگاهی به نامه 31 نهج البلاغه پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، حسین خلیل‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «قبول حق» درباره این برنامه توضیح داد: مجله رادیویی «قبول حق» ویژه افطارهای ماه رمضان است که با اجرای مهدی مفیدی و کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی و چهره‌های شناخته‌شده‌ای چون بهرنگ علوی، مجید جلالی و…  به مدت ۳۰ شب از ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن رادیوجوان می‌رود.

وی ادامه داد: «قبول حق» برنامه‌ای‌ست از گروه اندیشه رادیوجوان که می‌کوشد با نگاهی به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، مواردی که در جامعه‌ امروز برای اعتلای زندگی و رشد فکری جوانان به آن نیاز داریم را در قالب موضوعاتی قابل لمس ارایه دهد. این برنامه در دومین سال پخش خود، هر روز میزبان یک جوان خواهد بود؛ جوانی که برای مخاطبان رادیو  آشناست، از جنس خودشان است و حرف‌هایش حرف دل خیلی‌هاست. از این رو ما در رادیوجوان میزبانش هستیم تا از دل بگوید، از خدا ، از دنیا، از همسایه و…

خلیل‌نژاد گفتگو با بانوان جوان و اهل شعر و فرهنگ و هنر را یکی دیگر از آیتم‌های برنامه «قبول حق» دانست و افزود: در ویژه برنامه افطار ماه رمضان و در آیتم «مستند مشاغل» هر شب به جوانانی که در شغل‌های مختلف مشغول هستند «قبول حق» می‌گوید و تلاش آن‌ها را می‌ستاید. گفتگو با قاریان جوان، یکی از تجربه‌های برنامه‌ «قبول حق» در سال گذشته بود که امسال نیز تکرار خواهد شد.

تهیه‌کننده «قبول حق» با اشاره به پویش‌های برنامه که با استقبال از سوی مخاطبان همراه بوده است، بیان داشت: از بخش‌های جذاب و شنیدنی این برنامه «سفره اولی‌ها» و «پویش زوج‌های روزه اولی» است. امسال در ویژه برنامه افطار «قبول حق» پویش‌های مناجات خوانی، روزه اولی، سفره اولی را خواهیم داشت که سال گذشته از آن‌ها استقبال خوبی شده بود اما پویش جدید و اختصاصی  سال ۱۴۰۰ «پویش قبول حق» است که در آن شنونده‌ها می‌توانند از طریق خط اختصاصی برنامه به شماره ۰۹۰۳۰۸۸۸۱۶۲ در قالب یک جمله به یک نفر بابت انجام یک کار خیر «قبول حق» بگویند و در هر قسمت برنامه یک برنده معرفی خواهد شد. فراخوان این پویش نیز از طریق فضای مجازی رادیوجوان منتشر شده‌است.

وی درباره پویش «سفره اولی‌ها» اظهار کرد: در این پویش، زوج‌های جوانی که اولین ماه رمضان را در کنار هم سپری می‌کنند، تصاویر سفره افطار خود را از طریق کانال اختصاصی برنامه ارسال می‌کنند تا در پایان ماه رمضان و در روز عید فطر به قید قرعه به برندگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

خلیل نژاد پیرامون دیگر قسمت‌های برنامه گفت: گزارش حرکت‌های مردمی و خیرخواهانه و بخش پزشکی از دیگر بخش‌های «قبول حق» است که در طول ماه رمضان هر شب یک متخصص تغذیه نکاتی را درباره تغذیه علمی و صحیح روزه‌دار در ماه رمضان بیان می‌کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخشی از این مطالب به تغذیه درست برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اختصاص خواهد داشت.

تهیه‌کننده ویژه برنامه افطار رادیوجوان در پایان افزود: سال گذشته «قبول حق» به مناسبت حضور همکاران رادیو جوان در حرم مطهر امام رضا (ع) اقدام به پخش آیتم کوتاه «دلتنگى براى سلطان طوس» کرد که موجب شد تعداد زیادی پیامک تشکر و سپاس‌گزاری برای برنامه ارسال شود و رکود تعداد پیامک برنامه را جابه جا کند؛ در رمضان ۱۴۰۰  نیز امیدواریم بتوانیم با همراهی و تعامل صمیمانه با هواداران رادیوجوان، لحظاتی خاطره انگیز را پای سفره افطار برای آن‌ها رقم بزنیم.

برنامه «قبول حق» کاری از گروه اندیشه، ویژه برنامه افطارهای ماه رمضان رادیوجوان است که با تهیه‌کنندگی حسین خلیل‌نژاد ، اجرای مهدی مفیدی، نویسندگی سمیرا جعفری، خدیجه ابراهیمی و مهدی رسولی و تلاش اکرم زمانی، منصوره توحیدلو، سمیه نازنینی، فاطمه فراهانی، حسن معین، حمیدرضا کاشی و الهام وحدت به مدت ۳۰ شب ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۰:۳۰ از موج FM 88MHz پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است