«اتومبیل» و «لب خط» را فعلا اکران نمی‌کنیم/ نوشتن داستانی درباره بچه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
علی عبدالعلی‌زاده در گفتگو با صبا:

«اتومبیل» و «لب خط» را فعلا اکران نمی‌کنیم/ نوشتن داستانی درباره بچه‌ها

تهیه‌کننده فیلم‌های «اتومبیل» و «لب خط» از مهیا نبودن شرایط اکران فیلم‌ها می‌گوید.

علی عبدالعلی‌زاده کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون که به تازگی فیلمنامه «عملیات ربات‌ها» را نوشته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این فیلمنامه گفت: این فیلمنامه، یک کار کودکِ حادثه‌ای است و ماجرای سرقتی را روایت می‌کند و بچه‌ای که از طبقه پایین جامعه بوده و نبوغ بالایی دارد. این کودک در ماجرای سرقت قرار می‌گیرد و به کمک یک سری از بچه‌های دیگر سعی می‌کنند سرقت را به شکست بکشانند که در این میان یک رابطه عاطفی میان پسربچه داستان و دختربچه‌ای رخ می‌دهد.

وی درباره ساخت این فیلمنامه تاکید کرد: این فیلمنامه در بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده و کارگردانی آن را هم خودم برعهده دارم اما فکر نمی‌کنم امسال کار ساخت آن را شروع کنیم. باید دید دولت که عوض شد و مسئولان فارابی هم به تبع تغییر کردند، چه پیش می‌آید.

عبدالعلی‌زاده درباره ایده نوشتن فیلمنامه «عملیات ربات‌ها» عنوان کرد: دغدغه نوشتن این فیلمنامه از سال‌های گذشته با من همراه بود تا اینکه سال گذشته نوشتن آن را به اتمام رساندم. به طور کل به کار کودک علاقه دارم و از ابتدا نیز در این حوزه فعالیت می‌کردم گرچه سینمای کودک در ایران مهجور مانده است.

تهیه‌کننده فیلم‌های «اتومبیل» و «لب خط» که سال گذشته کار ساخت آن‌ها را به اتمام رسانده‌ است در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اکران این فیلم‌ها اظهار کرد: سرمایه‌گذار «اتوموبیل» چندان علاقه‌ای به اکران آنلاین ندارد و از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا سینماها تعطیل هستند و اینکه معلوم نیست کی بازگشایی شود فعلا قصد اکران نداریم. باید دید شرایط کرونا در کشور چگونه پیش خواهد رفت و واکسیناسیون مردمی چه زمانی انجام می‌شود تا برای اکران هر ۲ فیلم فکری کنیم.

این نویسنده در پایان درباره پخش جشنواره‌ای فیلم‌هایش خاطرنشان کرد: «لب خط» یک فیلم شاد است که چندان به درد جشنواره‌های خارجی نمی‌خورد، «اتوموبیل» قصه‌ای درام دارد که می‌تواند به جشنواره‌های خارجی برود اما چون تاکنون هیچ اکرانی، چه محدود و چه غیر از آن، در داخل کشور نداشته است، نمی‌توانیم آن را برای نمایش به جشنواره‌های خارجی بفرستیم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000