باید برای روحیه مردم چاره‌ای اندیشید/ «مرگ گرم» از هفته آتی روی صحنه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۵
محمدرضا عطایی‌فر در گفتگو با صبا:

باید برای روحیه مردم چاره‌ای اندیشید/ «مرگ گرم» از هفته آتی روی صحنه

محمدرضا عطایی‌فر اعتقاد دارد که دولت برای حفظ روحیه و امید جامعه باید از هنرمندان حمایت کند.

محمدرضا عطایی‌فر نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ گرم» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا از اجرای نمایشش از هفته آینده خبر داد: طی جلسه‌ای که صبح ۲۱ اردیبهشت ماه با قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی داشتیم، به امید خدا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایش «مرگ گرم» از هفته آینده در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

او درباره حمایت دولت از گروه‌های نمایشی بیان کرد: قطعا نیاز است که نمایش‌ها از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و دولت حمایت شوند و باید راهکاری برای این شرایط سخت و دشوار پیدا کنند به طور مثال گروه‌هایی که عوامل زیادی دارند واکسینه شوند.

وی افزود: همه مخاطبان از زمان ورود به تماشاخانه ماسک دارند اما گروه نمایش به دلیل فعالیت و اجرا نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند. البته ما همه آزمایش PCR را انجام می‌دهیم اما همین آزمایش حدود ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برای هنرمندانی که چند ماه بیکار بودند و درآمدی نداشتند، پرداخت آن سخت است.

این کارگردان درباره فراهم کردن فضای سرگرمی و هنری برای جامعه اظهار کرد: بحث سلامت جسمانی مردم بسیار اهمیت دارد اما همان‌طور که در نمایش ما هم به آن اشاره شده است، ما در دهه‌ای زندگی می‌کنیم که آمار خودکشی در آن بالاست. فکر می‌کنم جامعه ما به فضای شاد و خلاقانه و هنری نیاز دارد تا روحیه مردم عوض شود. دولت بعد از حمایت از کادر درمان باید از هنرمندان پشتیبانی کند تا فضای جامعه از این سیاهی و ناامیدی خارج کند.

عطایی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم ما زیاد به برنامه‌های تلوزیونی علاقه نشان نمی‌دهند و اعتمادی به آن ندارد در نتیجه بیشتر وقت ما در فضای مجازی سپری می‌شود که این روزها بسیار با اخبار تلخی در آن مواجه می‌شویم و باعث ناامیدی ما می‌شود. به هر حال مردم در این شرایط سخت روحی نیاز به خوراک فرهنگی و سرگرمی دارند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000