«قتل دو عاشق»؛ فیلمی درباره خشم و خیانت با بازی بازیگر ایرانی-آلمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«قتل دو عاشق»؛ فیلمی درباره خشم و خیانت با بازی بازیگر ایرانی-آلمانی

فیلم «قتل دو عاشق» که 14 می در آمریکا اکران شد، قصه مردی است که تمام تلاش خود را می کند تا خانواده 6 نفره اش را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، در آمریکا احتمالا ساده ترین راه برای کشف فیلم های خوبِ کم خرج و مستقل، دنبال کردن فیلم های جشنواره «ساندنس» است؛ جشنواره ای که به همت رابرت ردفورد ستاره بزرگ سینمای آمریکا شکل گرفت و امروزه فیلمسازان مستقل در آمریکا و جهان برای هر چه بهتر دیده شدن، چشم امیدشان به این فستیوال است.

حالا قرار است یکی از فیلم های حاضر در این جشنواره با نام «قتل دو عاشق/The Killing of Two Lovers» به کارگردانی، تهیه کنندگی و تدوین رابرت ماچویان و بازیگری کلین کرافورد و سپیده معافی بازیگر ایرانی-آلمانی را که روز جمعه ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است. معرفی کنیم.

«قتل دو عاشق» همانگونه که اشاره شد، اولین نمایش جهانی اش را سال گذشته در جشنواره معتبر ساندنس تجربه کرده است. فیلم قصه مردی به نام دیوید است که تمام تلاش خود را می کند تا در جریان طلاق از همسرش نیکی، خانواده ۶ نفره اش را حفظ کند. دیوید و نیکی درباره آشنایی با افراد دیگر در مدت زمانی که می خواهند از هم جدا شوند، به توافق می رسند با این حال دیوید حالا باید با چالش رابطه جدید همسر سابقش کنار بیاید.

نقدهای کوتاه از فیلم:

ناتاشا آلوار در نشریه «والچر» از فیلم «قتل دو عاشق» به عنوان یک اثر کم نقص یاد کرده است. او درباره این فیلم نوشت: فیلمِ تازه رابرت ماچویان از چندین جنبه بی نقص است، بازی های ترحم برانگیز، صداگذاری و صدابرداری باشکوه و یک روایت گری پرشور و پرحرارت و موجز، به طوری که یک لحظه از فیلم به هدر نمی رود.

برایان تالریکو در وبسایت «راجر ایبرت» البته از معدود منتقدانی است که فیلم ماچویان را دوست ندارد. او درباره «قتل دو عاشق» نوشت: فیلمی با شیوه ای ساختگی و تصنعی و انتخاب کاراکترهایی که هر لحظه به من یادآوری می کرد که این فقط یک فیلم است.

کاترین اسپرینگر منتقد «اوارد واچ» فیلم را این گونه توصیف کرده است: فیلم «قتل دو عاشق» به تدریج با توجه به تنش های موجود در آن خشن می شود و کاراکترها شما را به درون فیلم می برند.

رابرت کاجدر منتقد وبسایت «فلیکرینگ» نیز فیلم را این گونه شرح داده است: «قتل دو عاشق» مطمئنا دارای یکی از غم انگیزترین افتتاحیه های (اوپنینگ) فیلم در سال جاری است…فیلم همچنین تولد کارگردانی به نام رابرت ماچویان را نوید می دهد که باید فیلم هایش را تماشا کرد.

جوردن ریمی منتقد و تحلیلگر فصل جوایز نیز درباره فیلم نوشت: «قتل دو عاشق» یک فیلم نوار تروتمیز، پرتنش و فوق العاده درباره خیانت و خشم است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است