«گل به خودی» قربانی تصمیم‌گیری متولیان سینما می‌شود/ اکران تازه شد اما… | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴

«گل به خودی» قربانی تصمیم‌گیری متولیان سینما می‌شود/ اکران تازه شد اما…

«گل به خودی» که قرارست اکران را تازه کند فیلمی در ژانر کودک است که بدترین زمان اکران را برای آن درنظر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در جلسه روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ شورای صنفی نمایش مقرر شد که از چهارشنبه هفته بعد یعنی پنجم خردادماه فیلم سینمایی «گل به خودی» روی پرده سینماها برود. «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی ساخته شده است و فضایی رئال، عروسکی و موزیکال دارد.

اما اکران این فیلم کودک در شرایط کرونایی کشور بیشتر به از سر باز کردن سینمای کودک و نوجوان می ماند و گویا متولیان اکران تنها به فکر اکران یک فیلم بدون در نظر گرفتن معیارهای مناسب از قبیل زمان، مخاطب مورد نظر، استقبال مردمی و… بوده اند. به راستی در شرایطی که خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند کودکان‌شان در بحران کرونا برای دیدن فیلم به سینما بروند یا حتی اگر اجازه دهند، فرزندان‌شان مشغول امتحانات مجازی‌ یا حضوری‌شان هستند چطور ممکن است اکران یک فیلم کودک موفق از آب درآید.

نکته قابل توجه این است که اکران اینگونه فیلم‌ها نه تنها به رونق سینمای کرونازده کمک نمی‌کند بلکه باعث سوختن فیلم‌هایی می‌شود که شاید با اکران در زمان مناسب، موفقیتی کسب کنند. همچنین شکست چندباره اکران در باز شدن های موقتی سینماها باعث می شود منتقدان هم تعدادشان بیشتر شود و قانع کردن صاحبان فیلم ها برای اکران جدید سخت تر.

احمد تجری کارگردان اثر، اسفندماه سال گذشته در گفتگو با صبا درباره زمان مناسب برای اکران این فیلم گقته بود که «چون کارمان، کار کودک و نوجوان است ترجیح می‌دهیم اکران زمانی باشد که بچه‌ها هم بتوانند حضور داشته باشند، پس تصمیم گرفته‌ایم یا تابستان یا اول مهر برای اکران اقدام کنیم. ترجیح می‌دهیم تا آن موقع صبر کنیم که شرایط کرونا بهتر شده، مدارس باز شوند و دانش‌آموزان از طرف مدارس برای تماشای فیلم به سینما بیایند.»

در حال حاضر قرارست «گل به خودی» اکران شود ولی نه شرایط کرونایی بهتر شده است و نه بچه ها فرصت و امکان سینما رفتن دارند و این یعنی ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره سینمای کودک و نوجوان؛ ژانری که باتوجه به سوابق، اگر در زمان مناسب روی پرده برود با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان مواجه می‌شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است