«نان مقدس» برنده ۲ جایزه بزرگ جشنواره فیلم «ترنتو» ایتالیا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹

«نان مقدس» برنده ۲ جایزه بزرگ جشنواره فیلم «ترنتو» ایتالیا شد

 فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، برنده 2 جایزه بزرگ شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» ایتالیا شد.

به گزارش صبا، فیلم مستند «نان مقدس» Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» Trento در کشور ایتالیا به نمایش در ‌آمد.

این فیلم مستند توانست ۲ جایزه این رویداد سینمایی با موضوع فرهنگ کوه، طبیعت و ماجراجویی، از جمله جایزه طلایی سه هزار یورویی بهترین فیلم درباره کوهستان Golden Gentian شامل «زندگی در کوهستان و مردم در کوهستان» و همچنین جایزه ۵۰۰ یورویی از طرف انجمن صلح و حقوق بشر استان ترنتو را از آن خود کند.

«نان مقدس» برای تصاحب این جوایز، با ۱۳ فیلم از کشورهای مختلف جهان، از جمله فرانسه، مراکش، سوئیس، ایتالیا، اروگوئه، آلمان، اسپانیا، اوکراین، اتریش، آمریکا، لهستان، بلغارستان، گرینلند، چین و بلژیک به رقابت ‌‌پرداخت. پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

اعضای هیات داوران بخش رقابتی اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» عبارت بودند از: آن دلست Anne Delset مدیر هنری از کشور فرانسه، سینزیا آنجلینی Cinzia Angelini کارگردان انیمیشن از کشور ایتالیا، ماورا دلپرو Maura Delpero کارگردان از کشور ایتالیا، امیل هرتلینگ پرونارد Emile Hertling Péronard تهیه‌کننده از کشور دانمارک و ناهوئل اوریا Nahuel Uria تهیه‌کننده و مدیر هنری از کشور آرژانتین.

جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» که قدیمی‌ترین رویداد سینمایی اروپا با موضوع فرهنگ کوه، طبیعت، ماجراجویی و اکتشاف به‌شمار می‌رود، شصت و نهمین دوره آن با نمایش ۱۰۰ اثر از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در هشت بخش مختلف از جمله بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های مستند بلند و کوتاه»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «سرزمین‌های بلند»، بخش «فیلم‌های سینمایی»، بخش «آینده مردم در سرزمین‌های کوهستانی»، بخش «داستان‌ها و نویسندگان»، بخش «مستندهای محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی» و همچنین بخش «مقصد گرینلند» در روزهای ۱۹ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در شهر ترنتو در شمال کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است