معرفی داوران بخش «عکس» جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۶

معرفی داوران بخش «عکس» جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی

دبیر ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، محمدمهدی رحیمیان، فرهاد فخریان و سروش کیایی را به عنوان داوران بخش «عکس» این جشنواره معرفی کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره فردا، طی حکمی از سوی بهزاد رشیدی دبیر ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، داوران بخش «عکس» این جشنواره معرفی شدند.

محمدمهدی رحیمیان، فرهاد فخریان و سروش کیایی آثار دریافت شده توسط بخش «عکس» جشنواره فردا را داوری و ارزیابی خواهند کرد.

محمدمهدی رحیمیان متولد ۱۳۴۰ در شمیران است. وی دارای رتبه نخست در آزمون سراسری رشته عکاسی گروه هنر و دانش آموخته ممتاز رشته عکاسی از دانشگاه هنر است.

رحیمیان دارای درجه یک هنر (دکتری) در رشته عکاسی است سابقه تدریس دروس تخصصی عکاسی و سینما در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشگاه‌های مختلف را دارد.

وی عضو هیات موسس انجمن عکاسان صنعتی، تبلیغاتی و معماری ایران، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و عضو چندین انجمن تخصصی عکاسی دیگر است.

رحیمیان همچنین عضو شورای سیاستگذاری دومین جشنواره تجسمی فجر، دبیر بخش عکس دومین و چهارمین جشنواره تجسمی فجر، مدیر هنری نمایشگاه‌های خانه عکاسان ایران، عضو شورای هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، عضو شورای سیاستگذاری خانه عکاسان ایران و سابقه مشارکت در نهادها و انجمن‌های عکاسی دیگری را هم در کارنامه خود دارد. حضور در ۲۶ نمایشگاه و مسابقه داخلی و خارجی، نگارش ۲۷ عنوان کتاب، مقاله پژوهش و سخنرانی، داور ی بیش از ۱۵۰ جشنواره عکس داخلی و بین‌المللی بخشی دیگر از کارنامه محمدمهدی رحیمیان است.

فرهاد فخریان متولد ۱۳۴۱ در آبادان است. فخریان جزو اولین دانش آموختگان دانشگاهی رشته عکاسی پس از انقلاب بوده است، وی پس از اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران برای عضویت در هیئت علمی گروه عکاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی دعوت می‌شود و دارای ۱۶ سال سابقه عضویت در هیات علمی این دانشگاه است.

فخریان در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ دکترای هنرهای زیبا با گرایش عکاسی از دانشگاه یو اس ام مالزی می‌شود و بلافاصله به مدت ۲ سال پس از آن استادیار گروه هنرهای زیبا در دانشکده هنر این دانشگاه بوده است. او در طول ۳۴ سال سابقه آکادمیک، داور بسیاری از جشنواره‌های عکس داخلی و بین‌المللی بوده و نمایشگاه‌های عکس انفرادی و گروهی داخلی و بین‌المللی پر شماری را در کارنامه خود دارد.

سروش کیایی متولد ۱۳۵۴ در تهران و دارای مدرک کارشناسی مرمت آثار تاریخی از دانشگاه هنر (پردیس اصفهان) و کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه هنر تهران است.
وی سابقه تدریس در دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان و چندین دانشگاه دیگر را در کارنامه خود دارد. برخی از سوابق اجرایی سروش کیایی شامل عکاسی از فرش ها و اشیا موزه ملک، عکاسی مادون قرمز از اتاق نقاشی کاخ گلستان، آثار کمال‌الملک، نقاشی ۵۳ قطعه‌ای صف سلام فتحعلی‌شاه و همکاری برای کتاب «طهران تا تهران» می‌شود.

وی همچنین تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی عکس برگزار کرده است.

ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف «علمی»، «فناوری»، «نوآوری و صنعتی» توسط جهاد دانشگاهی هنر با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری بهزاد رشیدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است