فعلا تصمیمی برای اکران «خورشید آن ماه» ندارم/ تصویری واقعی از سیستان و بلوچستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۲
ستاره اسکندری در گفتگو با صبا:

فعلا تصمیمی برای اکران «خورشید آن ماه» ندارم/ تصویری واقعی از سیستان و بلوچستان

کارگردان فیلم «خورشید آن ماه» شرایط موجود در سینما را فعلا برای اکران این فیلم نامناسب دید.

ستاره اسکندری که با فیلم «خورشید آن ماه» کارگردانی در سینما را تجربه کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره موضوع این فیلم گفت: «خورشید آن ماه» فیلمی‌ست در ستایش فرهنگ بلوچستان. این فیلم قصه زنی‌ست که گذر یک عشق قدیمی بر او، سلسله تحولاتی را در زندگی‌اش به وجود می‌آورد.

این بازیگر تئاتر و سینما تاکید کرد: تمام تلاش من این بوده است که تصویر واقعی مردم بلوچستان را در سینما به نمایش بگذارم.

وی درباره تصویری که مردم از سیستان و بلوچستان دارند، خاطرنشان کرد: تصویری که ناخودآگاه در ذهن ما وجود دارد، تصویری خشن است درصورتی که آن‌ها مردمانی بسیار مهربانند، فرهنگ ثروتمندی دارندT موسیقی ویژه، آشپزی ویژه، سوزن‌دوزی عجیب و چیزهایی غیر از خشونت آنجا وجود دارد که به نظر من بسیار مهم است که من آن را در سینما کم‌تر دیده‌ام.

اسکندری با اشاره به اینکه این روزها درباره این قوم فیلم‌های زیادی ساخته می‌شود، بیان کرد: باید ببینیم چه نوع فیلمی ساخته می‌شود! در هر دوره‌ای از سینما، زمانی برای پرداختن به اقوام ایرانی وجود داشته است مثلا در دورانی فیلم‌های زیادی درباره کردستان ساخته می‌شود. هرچند بخش زیادی از سیاستگذارهای فرهنگی یا بخشی از مردم استانی دست به دست می دهند تا آن شرایط بیشتر دیده شود، فکر می‌کنم درحال حاضر این شرایط برای سیستان و بلوچستان وجود دارد.

این کارگردان درباره شرایط فیلمسازی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شرایط فیلمسازی در سیستان و بلوچستان خیلی خوب است و مردم بسیار از ما حمایت می‌کنند اما این را باید در نظر گرفت که آن‌ها از لحاظ رسانه ای مردمان مهجوری هستند و کم‌تر با دوربین و اینگونه مسائل روبرو بوده‌اند اما من مطمئن هستم بعد از ساخت چندین فیلم برای آن‌ها هم عادی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه پروانه نمایش «خورشید آن ماه» را دریافت کرده است، درباره زمان اکران این فیلم عنوان کرد: در حال حاضر و باتوجه به شرایط موجود که فیلم‌های زیادی در نوبت اکران هستند، سینماها به صورت واقعی باز نشده‌اند و ویروس کرونا همچنان وجود دارد، نمی‌دانم چه اتفاقی برای اکران فیلم خواهد افتاد و شرایطی‌ست که از دست من خارج است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است