فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» را می‌سازم/ ادامه روایت رمان محمد میرکیانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
قدرت‌الله صلح میرزایی در گفتگو با صبا:

فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» را می‌سازم/ ادامه روایت رمان محمد میرکیانی

کارگردان سریال «حکایت‌های کمال» از ساخت فصل دوم این مجموعه تلویزیونی و احتمال ادامه آن تا فصل پنجم خبر داد.

قدرت‌الله صلح‌میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون درباره آخرین فعالیت‌های خود به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به اینکه قرار است فصل دوم «حکایت‌های کمال» را بسازد، عنوان کرد: طرح این کار ارائه شده و پس از تایید، نگارش فیلمنامه آن آغاز می‌شود. فصل جدید این مجموعه نیز بر اساس رمان «حکایت‌های کمال» نوشته محمد میرکیانی است.

او افزود: داستان‌های محمد میرکیانی توانسته در داخل و خارج از کشور موفقیت‌های بسیاری به دست آورد و کتاب «حکایت‌های کمال» به عنوان اثر برگزیده سال نیز انتخاب شده است.

این کارگردان با بیان اینکه «حکایت‌های کمال» احتمالاً فصل سوم و چهارم نیز خواهد داشت، عنوان کرد: کتاب «حکایت‌های کمال» حاوی ۱۵۰ قصه است که در فصل نخست حدود ۳۳ قصه آن تبدیل به سریال شد. در فصل دوم و فصل‌های بعد نیز قصد داریم دیگر قصه‌های این کتاب را جلوی دوربین ببریم.

صلح‌میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دیگر پیشنهادهایش بیان کرد: یک فیلم سینمایی و یک سریال برای ساخت به من پیشنهاد شد، اما چون فیلمنامه خوبی نداشت آنها را قبول نکردم چراکه از اصول ساخت یک فیلم یا سریال علاوه بر داشتن ارزش‌های اخلاقی، جذابیت بصری نیز است.

این کارگردان درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران بیان کرد: معتقدم که وضعیت سینما طی چند سال آینده مطلوب نخواهد بود زیرا بیماری کرونا تاثیرات منفی خود را در این حوزه گذاشته است و به این زودی‌ها مردم همانند گذشته به سینماها نخواهند آمد. پیشنهاد می‌کنم فیلمنامه‌ها ارتقا پیدا کنند تا غنای آثار، مردم را به سینماها بکشاند.

او افزود: همچنین در تولیدات سینمایی باید دغدغه مردم مشاهده شود. در این رابطه می‌توان از اصغر فرهادی نام ببرم که با کارهای خود توانسته به شکل مطلوبی هم موضوعات اجتماعی را مطرح و هم با بیانی جذاب تماشاگر را تشویق به دیدن اثر کند.

صلح‌میرزایی در پایان تاکید کرد: برای اینکه خون جدیدی به آثار سینمایی تزریق شود باید شوراهایی که در حوزه‌های مختلف سینما وجود دارد به نیروها و تفکرات جدید مجهز شود، زیرا کار‌های جذاب توسط اندیشه‌های نو و پویا خلق می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است