کسی برای نمایش فیلمش ریسک نمی‌کند/ سینما نیاز به حمایت و تبلیغ دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
محمد احمدی در گفتگو با صبا:

کسی برای نمایش فیلمش ریسک نمی‌کند/ سینما نیاز به حمایت و تبلیغ دارد

محمد احمدی تهیه‌کننده سینما از شرایط سخت این روزها و راهکارهای رونق گرفتن سینما در این شرایط گفت.

محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت این روزهای سینما گفت: وضعیت سینما کاملا مشخص است و حال خوبی ندارد، بسیاری از این مسائل به دلیل وجود ویروس کروناست اما به نظر من شاید اکران آنلاین بتواند آن را نجات دهد. برای این کار فیلمسازان باید اعتماد کنند و فیلم‌های‌شان را در بستر آنلاین به نمایش بگذارند تا مخاطب و فیلم‌ها، جان تازه‌ای بگیرند در غیر اینصورت باید کمی صبر کرد تا مردم به سینما رفتن عادت کنند.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا باعث شده است که مردم کمی محتاط باشند و به سینما نروند به همین دلیل فیلم‌ها پشت اکران مانده‌اند، کسی هم برای نمایش فیلمش در این شرایط ریسک نمی‌کند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا بسته بودن سینما نسبت به باز بودن آن بدون مخاطب، به نفع سینما است یا خیر، عنوان کرد: باتوجه به نبود مخاطب و تماشاگر، شاید به نظر برسد که بسته بودن سینما به نفع آن است اما همه باید دست به دست هم دهند، تبلیغ کنند تا سینماها باز بمانند. خیلی از مردم نمی‌دانند که سینما باز است وگرنه دیدن فیلم در این محیط لذتی دارد که در اکران آنلاین و تلویزیون نمی‌توان یافت ولی باتوجه به اینکه به سرگرمی و فیلم دیدن نیاز دارند به پلتفرم‌ها مراجعه می‌کنند.

این کارگردان ادامه داد: سال گذشته در شرایط کرونا فیلمی را با نام «قتل عمد» به اکران درآوردم، تبلیغات آن را که در فضای مجازی انجام می‌دادیم، خیلی‌ها می‌پرسیدند مگر سینما باز است؟ هیچکس از این مساله آگاه نبود. متاسفانه تلویزیون هیچ کمک و حمایتی از سینما نمی‌کند درحالی که اگر تحقیق کنیم و آمار بگیریم سینما امن‌ترین جاست و باتوجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کسی در آن به کرونا مبتلا نشده است. اگر اطلاع‌رسانی مورد نظر صورت گیرد، فکر می‌کنم سینما جانی تازه می‌گیرد.

نمی‌توان تنهایی به رونق سینما کمک کرد

تهیه‌کننده «تهران، شهر عشق» درباره راه‌حل‌هایی برای باز بودن سینما بیان کرد: برای رونق و باز بودن سینما همه باید دست به دست هم دهند، نمی‌توان به تنهایی این کار را انجام داد؛ سینماداران زورشان را می‌زنند، وزارت ارشاد هم باید کمک کند، پخش‌کننده‌ها باید تلاش کنند برای اینکه سینما را زنده نگه دارند و بگویند سینما باز است تا درنهایت تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای نمایش فیلم‌شان راضی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر چه فیلمی برای رونق سینما مناسب است، خاطرنشان کرد: بعد از اطلاع‌رسانی برای باز بودن سینما باید فیلمی را روی پرده برد که مخاطب دوست دارد، یعنی فیلم پرفروشی که بازیگران خوبی دارد و برای آن اطلاع‌رسانی شود.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شرایط رونق اکران آنلاین اظهار کرد: مهم‌ترین مساله جلوگیری از دانلود غیرقانونی فیلم است که به نظر من چند راه‌حل دارد؛ یکی اینکه پلتفرم‌ها تمام تلاش‌شان را برای جلوگیری از دانلود غیر قانونی انجام دهند، دیگری اینکه فرهنگ‌سازی شود که مردم از راه صحیح و قانونی فیلم را ببینند و بدانند که دانلود غیرقانونی کار درستی نیست و به صاحبان فیلم ضرر می‌رساند.

دبیر کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی افزود: بعضی از مردم نمی‌دانند که دانلود غیرقانونی فیلم کار صحیحی نیست، متاسفانه این فرهنگ‌سازی انجام نشده که دانلود غیرقانونی از سایت‌های مختلف، مساله غیر انسانی‌ست و به تهیه‌کننده و صاحبان فیلم ضرر می‌رساند و اگر از نظر شرعی هم نگاه کنیم، حرام است.

احمدی در پایان درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: پروانه ساختی را برای ساخت سومین فیلم سینمایی‌ام با نام «در تپش شب» دریافت کرده‌ام که تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را خودم برعهده دارم، درحال حاضر منتظر بهتر شدن شرایط کرونا هستم تا مراحل پیش تولید را آغاز کنیم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000