«رویای سهراب» را در شرایط فعلی اکران نمی‌کنم/ اکران آنلاین به شرط صیانت از فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۱
علی قوی‌تن در گفتگو با صبا:

«رویای سهراب» را در شرایط فعلی اکران نمی‌کنم/ اکران آنلاین به شرط صیانت از فیلم

علی قوی‌تن معتقد است که به دلیل نبود اطمینان از صیانت فیلم، حاضر نیست «رویای سهراب» را به اکران آنلاین درآورد.

علی قوی‌تن کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «رویای سهراب» که روایتی از زندگی سهراب سپهری شاعر و نقاش است و چندی پیش به پنجاه و یکمین جشنواره «ایندیا» هند راه یافت، گفت: فیلم «رویای سهراب» در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی شرکت کرده است و این حضور در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فعلا تصمیمی برای نمایش عمومی «رویای سهراب» ندارد، توضیح داد: مسئولان مدعی هستند که سینماها باز است اما وقتی تماشاگری در سالن وجود ندارد تا فیلم را ببیند این باز بودن چه فایده‌ای دارد؟ شرایط در اکران به اندازه‌ای نامطلوب شده است که حتی فیلم‌های گیشه نیز موفقیتی به دست نمی‌آورند پس در چنین شرایطی چگونه یک فیلم هنری روی پرده برود؟

یک کارگردان درباره اکران آنلاین فیلم عنوان کرد: با اکران آنلاین در وضعیت فعلی موافق نیستم زیرا بازار فیلم در این حوزه صیانت نمی‌شود و ممکن است نسخه قاچاق منتشر شود اما اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود این محیط را به دست بگیرد و تضمین دهد که از فیلم‌ها نگهداری خواهد شد، من نیز دوست دارم فیلمم در فضایی جدید در معرض دید مردم قرار گیرد.

قوی‌تن با بیان اینکه دیگر نمی‌توان اکران را همانند گذشته ادامه داد، خاطرنشان کرد: شرایطی که کرونا به وجود آورد، بعد از پایان این بیماری ادامه خواهد داشت. دیگر نمایش فیلم همچون گذشته نخواهد شد، البته اگر کرونا هم نبود تغییراتی را در اکران می‌‌داشتیم اما شاید سرعت آن آهسته‌تر بود.

وی در پایان تاکید کرد: تغییرات پیش آمده تنها به سینما یا مکان‌های فرهنگی خلاصه نشده است بلکه در خیلی حوزه‌ها این دگرگونی را شاهد هستیم برای مثال در آموزش و پرورش شکل جدیدی از کار را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است