تئاترشهر نمایشنامه «راهزنان» شیلر را رونمایی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴

تئاترشهر نمایشنامه «راهزنان» شیلر را رونمایی می‌کند

نمایشنامه «راهزنان» اثر فریدریش شیلر با ترجمه علیرضا کوشک جلالی جمعه 21 خردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایشنامه «راهزنان» اثر فریدریش شیلر و ترجمه علیرضا کوشک جلالی ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۱ خردادماه به همت نشر «آماره» در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شود.

در این مراسم منوچهر اکبرلو، شهرام احمدزاده و هومن بنائی به معرفی کتاب «راهزنان» می‌پردازند.

در توضیحات تکمیلی این اثر نمایشی نیز آمده است:  «راهزنان» اولین نمایشنامه‌ فریدریش شیلر، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلسوف و مورخ آلمانی ‌است. شیلر در کنار گوته، به عنوان چهره اساسیِ کلاسیک وایمار شناخته شده‌است. علت موفقیت «راهزنان» جنبه آزادی‌خواهانه و موضوع پراحساس آن است که با روح عصر «توفان و طغیان» همخوانی بسیار داشت.

در این اثر جنگ بین احساسات لطیف و باشکوه انسانی در برابر ناملایمات به نمایش گذاشته می‌شود. این متن شاعرانه پس از گذشت ۲۰۰ سال، هنوز تازگی و طراوتش را از دست نداده، به گونه‌ای که در اروپا، یکی از پر اجراترین آثار کلاسیک آلمان به‌شمار می‌رود.»

نمایشنامه «راهزنان» سال ۱۳۹۱ برای اولین بار در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و پس از آن نیز به فستیوال «شیلر» کشور آلمان دعوت شد.

بورکهارد کوزمینسکی رییس هنری فستیوال «شیلر» درباره اجرای این اثر نمایشی گفته بود: «این نمایش یکی از برجسته‌ترین اجراهای امسال فستیوال بود. ما اجرای این نمایش را مدیون نویسنده و کارگردان ایرانی/آلمانی، علیرضا کوشک جلالی هستیم. جلالی برای اجرا در فسیوال «شیلر»، مجبور شد که با طراح صحنه‌اش، سیامک احسایی، صحنه جدیدی طراحی کند. خوشبختانه حاصل زحمات، اجرایی است بسیار چشمگیر، دینامیک و زیبا. جلالی از بازیگران گاه و بی‌گاه بسان گروه همسرایان یونان باستان که با حرارت و قدرت، روی صحنه عمل می‌کردند، استفاده کرده است.»

مراسم رونمایی و جشن امضای نمایشنامه «راهزنان» روز جمعه بیست و یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است