«بادها کجا می‌میرند» تصویری مستند از بمباران شیمیایی سردشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷

«بادها کجا می‌میرند» تصویری مستند از بمباران شیمیایی سردشت

پوستر فیلم انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» ساخته پژمان علیپور رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پوستر فیلم انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» ساخته پژمان علیپور و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در آستانه سی و چهارمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت رونمایی شد.

در خلاصه داستان انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» آمده است: «این فیلم درباره‌ بمباران شیمیایی سردشت یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در واقع نخستین شهر شیمیایی شده‌ جهان محسوب می‌شود که در آن از گاز خردل استفاده شده است.»

تمام فیلم تراولینگی از روایتی اپیزودیک و نگاهی شاعرانه به زندگی در سردشت، قبل از بمباران، لحظه بمباران و سال‌ها بعد از بمباران شیمیایی است و یک رابطه‌ عاشقانه این لحظات را همچون حلقه‌های زنجیری به هم متصل می‌کند.

علیپور درباره شکل‌گیری این انیمیشن توضیح داده است که این موضوع سال‌ها ذهن من را درگیر خود کرده بود. فرم روایی‌ که برای فیلم انتخاب کرده بودم محتوا را تحت تاثیر خود قرار می‌داد اما با وجود محدودیت‌هایی که این فرم ایجاد می‌کرد برای من جذاب بود، چرا که ناچار می‌شدم روایت را خلاقانه‌تر پیش ببرم.

«بادها کجا می‌میرند» در مدت زمان ۱۲ دقیقه و با تکنیک تلفیقی سل دیجیتال و انیمیت فریم بای فریم و روتوسکوپی و جلوه های بصری و نقاشی دیجیتال  و…تولید شده است.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: پژمان علی پور، انیماتورها: مرضیه میثمی آزاد، پژمان علی پور، سوپروایزر و طراح بک گراند و فضا: مرتضی کریمی، مدیر فیلمبرداری: قادر طه زاده، بازیگران اصلی برای بلوکینگ: سرور داوودی، فواد چالاک، نقاشی دیجیتال و رنگ آمیزی: ابوبکر درویشی، شیوا قادری، تمیزکاری و قلم گیری: پریا رحمانی، ابوبکر درویشی، شیوا قادری، مریم فرشباف، تارا قادری، نارین محمودیه، مهتاب مام احمدی، مشاورهنری: بهار قاضی، کامپوزیت و تدوین: پژمان علی پور، طراحی و ترکیب صداها: مهرشاد ملکوتی، صدابردار: عادل حداد، صداگذاری: جواد غلامرضایی، آهنگساز: پژمان خلیلی، تهیه‌ شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500