ماهنامه «قلک» هفت ساله شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳

ماهنامه «قلک» هفت ساله شد

شماره جدید ماهنامه «قلک» ویژه تیرماه همراه با آموزش سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7 سال منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، هشتاد و‌ چهارمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه تیرماه همراه با داستان‌ها و شعر‌های آموزشی و سرگرم‌‌کننده در حوزه آموزش سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر شد.

این نشریه که این ماه، هفتمین سال انتشار و فعالیت خود را آغاز می‌کند، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷سال معطوف کرده است و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

در این شماره از ماهنامه «قلک» با ۲ خرگوش معروف قلک «بیجو و جیبو» به کمک «موشغول جون» می‌رویم و با مردم هند و فرهنگ مردمان آن سرزمین آشنا می‌شویم. همچنین بچه‌ها با «چَمور» و پدرش با کارکرد بانک، پس‌انداز و خریدکردن آشنا می‌شوند.

با توجه به سالروز تولد آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده و خلبان فرانسوی در ۲۹ ژوئن مصادف با ۸ تیرماه طرح جلد این شماره از ماهنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده و تصویری از کتاب شازده کوچولو از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده توسط المیرا اسکندری طراحی شده است.

در «قلک» هشتاد و چهارم می‌خوانیم: شعر «خسته نباشی خدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری مهدیه ربانی، داستان «زرد، قرمز، نارنجی» نوشته لیلا اسکندری و تصویرگری و ایده‌پردازی پریا کوریان، داستان «به دو خرگوش همه‌کاره نیازمندیم» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، «بفرمایید یک بشقاب غذای آتشین» نوشته جویا میرزاده، اخبار قل، قلّکی نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی و شعر «پول رو کجا بذارم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر.

در هر شماره قلک باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره و در بخش «بازی شغل‌ها» بچه‌ها باید به آقای تعمیرکار کمک کنند تا وسایلش را پیدا کند، در بازی «راه آبی» فی‌فی دلفینه را راهنمایی کنند تا سفالگری بیاموزد و در بخش «بگو و بخور» یک بستنی میوه‌ای درست می‌کنند.

شماره تیرماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در ۲۸صفحه و با قیمت ۳۰هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا ۶ ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند. علاوه‌ بر آن امکان دریافت نسخه الکترونیک تمام شماره‌های این نشریه نیز بر روی پلتفرم‌ کتابخوان «طاقچه» وجود دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است