افتتاح هشتمین دوره‌ فستیوال «سینمای ایران در پاریس» با فیلم «سرخپوست» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶

افتتاح هشتمین دوره‌ فستیوال «سینمای ایران در پاریس» با فیلم «سرخپوست»

هشتمین دوره فستیوال «سینمای ایران در پاریس» از 2 تا 8 تیر با نمایش فیلم‌های بلند و مستند ایرانی در پاریس افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا، هشتمین فستیوال «سینمای ایران در پاریس» (Festival Cinéma (s) D’Iran) در سینمای نوول ادئون با نمایش فیلم «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی افتتاح خواهد شد.

این دوره از فستیوال بعد از یک سال تاخیر به دلایل ناشی از شرایط کرونا، از دوم تا هشتم تیرماه (۲۳ تا ۲۹ ژوئن) برگزار خواهد شد.

فستیوال «سینمای ایران در پاریس» به دبیری نادر تکمیل همایون کارگردان و فیلمساز ایرانی، برگزار می‌شود و در این دوره هفت فیلم بلند سینمایی از سینمای معاصر ایران، چهار فیلم مستند و ۱۰ فیلم کوتاه داستانی نمایش داده خواهد شد.

«سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت، «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان، «متری شش‌ونیم» به کارگردانی سعید روستایی، «ذغال» به کارگردانی اسماعیل منصف، «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی و «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده هفت فیلم بلندی هستند که تماشاگران فرانسوی و البته تماشاگران ایرانی ساکن پاریس در این دوره از فستیوال به تماشای آن‌ها خواهند نشست.

فستیوال امسال مانند سال‌های گذشته میزبان چند فیلم مستند از سینمای ایران هم خواهد بود. فیلم‌های مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری، «اکسدوس» به کارگردانی بهمن کیارستمی، «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی و «واکس‌ چه» به کارگردانی کامران حیدری مجموعه فیلم‌های مستندی هستند که در هشتمین دوره‌ این فستیوال اکران خواهند شد.

یازده فیلم کوتاه داستانی هم به صورت دو مجموعه در طول فستیوال به نمایش درخواهد آمد. فیلم‌های کوتاه پذیرفته شده در این دوره‌ فستیوال به این ترتیب است: «شهر بازی» کاوه مظاهری، «سایه فیل» آرمان خوانساریان، «کلاس رانندگی» مرضیه ریاحی، «استادیوم» کیوان فهیمی، «آواز گنجشک» فرزانه امیدوارنیا، «بچه‌خور» محمد کارت، «گسل» سهیل امیرشریفی، «سورمه‌ای» قصیده گلمکانی و «حلق‌آویز» رقیه توکلی.

دو فیلم «متری شش‌ونیم» و «کودتای ۵۳» در این جشنواره در شهر پاریس افتتاح خواهند بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است