کاراکتر طبیب برایم جذاب بود/ سکانس‌های ضبط شده را دوباره بازی کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
بازیگر سریال «کلبه‌ای در مه» در گفتگو با صبا:

کاراکتر طبیب برایم جذاب بود/ سکانس‌های ضبط شده را دوباره بازی کردم

سیاوش چراغی‌پور از چالش‌های حضور خود در سریال تلویزیونی «کلبه‌ای در مه» که این شب‌ها از شبکه سه سیما درحال پخش است، توضیح داد.

سیاوش چراغی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره تازه‌ترین فعالیت خود در تلویزیون و حضور در سریال «کلبه‌ای در مه» ساخته حسن لفافیان و با تهیه‌کنندگی سعید پروینی گفت: سال ۹۸ بود که مرجان اشرفی‌زاده از کارگران‌های بسیار خوب کشورمان که در فیلم سینمایی «آبجی» نیز با او همکاری کرده‌ام، در تماسی تلفنی من را برای بازی در سریالی تلویزیونی به نام «می جان» دعوت کرد که قرار هم بود این سریال در شمال کشور تولید شود. به دلیل اعتمادی که به این کارگردان داشتم بدون خواندن فیلمنامه حضور در این کار را پذیرفتم و درنهایت پس از خواندن فیلمنامه نیز جنس عاشقانه داستان برایم بسیار لذت‌بخش بود هرچند که فیلمنامه «می جان» با «کلبه‌ای در مه» تفاوت‌های زیادی دارد؛ حداقل درباره سکانس‌هایی که خودم در آن‌ها حضور داشتم می‌توانم این را بگویم.

او افزود: به هر صورت پروژه کلید خورد و گروه «می جان» فیلمبرداری خود را در شمال کشور آغاز کرد. نزدیک به چهار ماه تصویربرداری سریال ادامه پیدا کرد که در این چهار ماه ۸۰ درصد سکانس‌های بازی من مقابل دوربین رفتند و پس از آن به دلیل بیماری کرونا و عوامل دیگر تولید کار متوقف شد. توقف کار تا اواخر سال گذشته ادامه داشت که درنهایت از طرف دفتر تهیه‌کننده با من تماس گرفته شد که قرار است فیلمبرداری سریال دوباره کلید بخورد.

چراغی‌پور درباره اتفاقات پیرامون شروع مجدد تولید این سریال بیان کرد: زمانی که قرار شد فیلمبرداری کار برای بار دوم آغاز شود، متوجه شدم که کارگردان سریال تغییر کرده و از آن لحظه ساخت سریال برعهده حسن لفافیان است و علت این تغییر را به توافق نرسیدن تهیه‌کننده و کارگردان پیشین عنوان کردند.

او ادامه داد: با اینکه توافق من برای حضور در این پروژه با کارگردان قبلی سریال بود اما به دلیل احترامی که برای عوامل این مجموعه قائل بودم و حجم ۸۰ درصدی سکانس‌های ضبط شده خودم در جمع بازیگران سریال ماندم تا ۲۰ درصد انتهایی بازی من در «کلبه‌ای در مه» نیز تصویربرداری شود و عوامل مجبور نباشند این سکانس‌ها را از ابتدا با یک بازیگر جدید ضبط کنند.

این بازیگر درباره تغییر بازیگران سریال عنوان کرد: سرانجام با عوامل سریال برای چند سکانس پایانی حضورم در این مجموعه به سوی شمال همراه شدم و هنگام شروع فیلمبرداری متوجه تغییر بسیاری از بازیگران سریال شدم که در پی آن من مجبور شدم تمام سکانس‌هایی که پیش‌تر در مدت چهار ماه بازی کرده‌ام دوباره به همراه بازیگران جدید بازی کنم که فیلمبرداری دوباره این سکانس‌ها باز هم زمانی تقریبا چهار ماه و نیمه از ما وقت گرفت.

او افزود: قصه ورود و حضور من در این سریال به این شکل بوده است و امیدوارم الان که «کلبه‌ای در مه» از قاب تلویزیون درحال پخش است، کار قابل قبولی برای مردم باشد و از آن استقبال کنند.

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» در نقش خود در «کلبه‌ای در مه» توضیح داد: کاراکتر طبیب که بازی آن شخصیت به عهده من بود، نمایانگر فردی روستایی و تنها است که به دلیل مبارزات خود در گذشته به یک انزوا رسیده اما همواره همراه و همدل مردم و معتمد اهالی روستا محسوب می‌شود؛ و این ویژگی‌ها بود که باعث علاقمندی من به این نقش شد. همچنین از دلایل جذابیت شخصیت طبیب برای من این بود که کاراکتری بی‌اثر در روند سریال نبود و اثرگذار در اتفاقات قصه حضور داشت.

او ادامه داد: در مرحله ابتدایی فیلمبرداری سریال روی بازی نقش طبیب تمرکز بیشتری داشتم اما در هنگام ضبط دوره دوم به علت اینکه به صورت هم‌زمان درگیر چند پروژه دیگر نیز بودم مجبور شدم این کاراکتر را به شکل موازی با آن‌ها پیش ببرم اما تمام تلاش من بر این بود که نقش یک انسان واقعی، قابل دسترس و دوست‌داشتنی را در این سریال بازی کنم تا مردم نیز بتوانند با طبیب قصه ارتباط برقرار کنند و از او خسته نشوند.

چراغی‌پور در پایان درباره چالش دیگری که در «کلبه‌ای در مه» با آن روبه رو بود بیان کرد: از دیگر چالش‌های این سریال برای من لهجه شمالی بود و از آنجا که من اصالتا شمالی نیستم برای ادای درست این لهجه بسیار تلاش کردم که امیدوارم از دید مردم شریف ایران لهجه شمالی طبیب قابل قبول و بابت کم و کاستی که ممکن است وجود داشته باشد، پوزش من را بپذیرند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است