«حکایت دل» زندگی بانوی هنر را روایت می‌کند/ پخش از شبکه چهار سیما | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳

  «حکایت دل» زندگی بانوی هنر را روایت می‌کند/ پخش از شبکه چهار سیما 

زندگی حرفه‌ای فاطمه کاتب دوشنبه هفتم تیرماه از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، فیلم مستند «بانوی هنر» به زندگی فاطمه کاتب، معمار، طراح، نویسنده و استاد دانشگاه اختصاص دارد.

فاطمه کاتب پژوهشگر عرصه معماری و طراحی داخلی از چهره‌های برجسته و مفاخر معماری ایران، اولین بانوی معمار ایرانی‌ است که به سمت ریاست دانشگاهی نایل آمده‌ است.

او با تأسیس و پایه‌گذاری رشته پژوهش هنر و صنایع دستی در ایران، رشته هنر و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی و رشته‌های هنر در دانشگاه پیام نور، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های آکادمیک معماری ایران شناخته می‌شود.

دکترای معماری از دانشگاه UCE انگلستان، فیلوشیپ افتخاری دانشگاه UCE انگلستان، فیلوشیپ دانشگاه آکسفورد انگلستان، اولین رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا بعد از انقلاب، بنیانگذار و اولین مدیر گروه رشته صنایع دستی در دانشگاه الزهرا، بنیانگذار و اولین مسئول دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی همکاری و شرکت در ایجاد رشته معماری در کالج هنر آتن یونان، شرکت در ایجاد رشته معماری در پروژه مشترک مالزی و انگلستان، عضویت در هیأت داوران معماران دانشگاه لندن انگلستان بخشی از سوابق علمی کاتب است.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب، فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

باز پخش این برنامه به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز سه‌شنبه‌ها حوالی ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است