تفاهمنامه احداث هفدهمین پردیس سینمایی امید با شهردار مرند امضا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱

تفاهمنامه احداث هفدهمین پردیس سینمایی امید با شهردار مرند امضا شد

هفدهمین پردیس سینمایی امید در شهر مرند استان آذربایجان شرقی احداث می شود. 

نشست هم اندیشی جشنواره فیلم رشدبه گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید مرند که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، شهردار و رییس و اعضای شورای شهر مرند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرند برگزار شد، عنوان کرد:

* توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسئولیت های سازمان سینمایی است.
* در راستای شعار ایران ، تهران نیست ؛ سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.
* تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۷ شهر در ۱۷ استان کشور با ظرفیت ۵۷ سالن امضا شده است.
* پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.
* تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است.
* مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان توسط سازمان سینمایی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداریهای وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای پروژه پردیس سینمایی امید پرداخت می شود.

* پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.
* پردیس سینمایی امید مرند در استان آذربایجان شرقی با ۴ سالن و پیش بینی ۳۵۰ صندلی در بلوار آزادی – پارک لاله مرند احداث خواهد شد.
* در حال حاضر به ازای هر ۱۳۴۰۰۰ نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان آذربایجان شرقی با ۴ میلیون نفر جمعیت ، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما ، ظرفیت ایجاد حداقل تا ۴۰ سالن سینما را دارد.
* از سال ۹۴ تاکنون ۲۰ سالن سینما با ظرفیت ۵۰۱۲ صندلی به سینماهای استان آذربایجان شرقی اضافه شده است.
* تعداد سالن های سینمای فعال از ۳۱۸ سالن در سال ۹۲ به ۵۹۶ سالن در سال ۹۷ افزایش یافته است.
* در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۵۷ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.
* فروش سینماهای کشور از ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۵۱ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته است.
* تماشاگران سینما های کشور از ۷ میلیون و هشتصد هزار نفر بلیط در سال ۹۲ به ۲۸میلیون و پانصد و چهل و پنج هزار نفر بلیط در سال ۹۷ افزایش یافته است.
* شهرداریها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است