کتاب آثار سومین دوره جایزه عکس «هشت» رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶

کتاب آثار سومین دوره جایزه عکس «هشت» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب سومین دوره عکس «هشت» شامل ۸۶ قطعه عکس در ۱۰۴ صفحه برپا شد.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، امروز ۱۲ تیرماه مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب سومین دوره عکس «هشت» که توسط سهیل حسینی طراحی و شامل ۸۶ قطعه عکس در قطع خشتی در ۱۰۴ صفحه گلاسه منتشر شده است، برپا شد.

در این مراسم رونمایی از کتاب آتار منتخب سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت»، نخست محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ضمن قدردانی از عوامل برگزاری سومین دوره عکس «هشت» به استمرار و ادامه این جشنواره تاکید و اظهار کرد: محور جشنواره‌های امام رضا (ع) به طور معمول باید زیارت باشد اما می‌توانیم به صورت هنرمندانه موضوعات دیگر برگرفته از احادیث رضوی که در زندگی مردم نقش ایفا می‌کند را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: امروز جایگاه فضایل اخلاقی در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است، البته تمامی این فضایل اخلاقی به احادیث ما ارتباط دارند پس می‌توانیم از فضایل اخلاقی در موضوعات‌مان استفاده کنیم چراکه در فضای مجازی نیز این کارها به خوبی دیده می‌شوند.

برازش در پایان بیان کرد: برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل بیت علیه السلام، زیارت یک روکش است و عمق ارتباط با اهل بیت علیه‌السلام بسیار وسیع‌تر است.

سپس هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: یک گروه حرفه‌ای این جشنواره را برگزار می‌کنند و خوشبختانه جشنواره عکس «هشت» یکی از جشنواره‌های موفق و ماندگار بخش خصوصی است.

هادی مظفری افزود: از ویژگی‌های این دوره عکس «هشت» پرداختن به موضوع شادی در سخت‌ترین روزهای زندگی مردم به دلیل شیوع کرونا بوده است، هر چند شاید برگزیدن عنوان شادی برای نخستین‌بار مورد تامل برخی سازمان‌ها که بنا بود در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند، قرار گرفت اما در شرایط کنونی و سخت‌ترین روزهای نبود امید در زندگی مردم، پرداختن به شادی و نمودهای شادی و نشاط در حرم رضوی و سایر بقاع از هوشمندی و دقت مدیران این رویداد بود که به این مقوله ورود کردند.

در ادامه نماینده هیات داوران سومین دوره جشنواره عکس «هشت» در این مراسم اظهار کرد: طی سه دوره اخیر تلاش شده است برگزاری جشنواره عکس «هشت» شکلی جدید به خود بگیرد و تغییراتی در آن اعمال شود تا از تازگی و پویایی آن کم نشود.

کیارنگ علایی از داوران این دوره از مسابقه بیان کرد: کتاب‌هایی که در پایان جشنواره از آثار آن تهیه می‌شود نقش بسیار مهمی دارد و میزان مراجعاتی که بعدا از این کتاب‌ها به منظور استفاده در پژوهش‌ها انجام می‌شود، نقطه عطف تاثیرگذاری این جشنواره است.

او ادامه داد: تعداد آثار و نام عکاسانی که در جشنواره شرکت کردند، نشان‌دهنده اهمیت و کیفیت این جشنواره است. علاوه بر این کسب مقبولیت در این جشنواره بسیار سخت است و همین موضوع کیفیت آن را بالا می‌برد.

علایی خاطرنشان کرد: بداعت‌های زیادی در این جشنواره وجود دارد، مثلا مقدمه‌هایی که در کتاب نوشته شده در گذر زمان پایدار می‌ماند و در آینده می‌توان با مراجعه به آن نگاه برگزارکنندگان جشنواره را درک کرد.

وجیه‌اله شیرمحمدی دبیر جشنواره عکس «هشت» در پایان این مراسم ضمن ارایه گزارشی مختصر از روند سومین دوره این جشنواره و از اعلام آمادگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در همراهی و حمایت از چهارمین دوره عکس «هشت» ابراز خرسندی کرد و نوید انتشار فراخوان چهارمین دوره عکس «هشت» را در روزهای آتی داد.

سومین دوره جشنواره عکس «هشت» در سه بخش «جلوه‌های نشاط و شادی در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی»، «جلوه‌های شادی در حرم رضوی و سایر بقاع متبرکه» و «همدلی اجتماعی» با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مجموعه نقش رویای بهشت در سال ۹۹ در گستره ملی به اجرا در آمد.

در این دوره از جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» ۴۹۱۰ عکس از ۶۲۸ عکاس به دبیرخانه ارسال و داوری آثار توسط مسعود زنده‌روح کرمانی، کیارنگ علایی و محمود مروتی انجام شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است