رویکرد ۳۱ برنامه روستامحور در صداوسیما تغییر کرد/ تولید ۲۲ مسابقه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
به مناسبت فصل تابستان؛

رویکرد ۳۱ برنامه روستامحور در صداوسیما تغییر کرد/ تولید ۲۲ مسابقه

شبکه‌های استانی صداوسیما صدها عنوان برنامه ویژه فصل تابستان را تدارک دیده‌ است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، باتوجه به قرار داشتن در فصل تابستان و شرایط ناشی از شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، مرکز سیمای استان‌ها برنامه‌ریزی‌ای برای تابستان داشته است.

این برنامه‌ها با هدف پُر کردن اوقات فراغت بینندگان و مخاطبان شبکه‌های استانی و با تشکیل جلسات کارشناسی و برنامه‌ریزی همه‌ جانبه‌نگر در قالب‌های جدید و متنوع و ساختارهای مختلف در جدول پخش سیمای مراکز پیش‌بینی شده‌اند.

علاوه بر برنامه‌های وبژه، برنامه‌های روتین سیمای مراکز نیز با رویکردی متناسب با فصل تابستان و با طراحی و تولید آیتم‌های شاد و جذاب و انتخاب موضوع‌های مناسب پخش می‌شوند.

از جمله اقداماتی که در این راستا به انجام رسیده‌اند می‌توان به تولید برنامه‌های جنگ و شاد با همکاری شبکه‌های استانی و شبکه‌های سراسری اشاره کرد؛ برنامه‌هایی مانند «شب فیروزه‌ای» شبکه پنج سیما و «شب‌های ایرانی» شبکه آموزش، بازطراحی برنامه‌های صبحگاهی متناسب با فصل تابستان و فضای اطلاع‌رسانی تفریحی و آیتم‌های گردشگری، آموزش مهارت‌های شغلی و نحوه کسب درآمد با حضور کارآفرینان موفق و برتر استانی، ۳۴ برنامه خانواده با تغییر رویکرد و ایجاد محتوای جدید آموزشی برای زنان، طراحی ۳۰ ویزه برنامه جنگ شبانه در قالب طنز و نمایش برای ایام آخر هفته، برنامه‌های کودک با فضای شاد و مفرح و پرداختن به موضوعاتی همچون کتابخوانی، آموزش نقاشی و حضور شخصیت‌های عروسکی جدید، طراحی و تولید برنامه‌های ویژه نوجوانان با رویکرد هدفمندسازی اوقات فراغت، بازطراحی و تولید برنامه‌های ویژه جوانان با رویکرد ایجاد روحیه نشاط، خودباوری و امید و نیز برنامه‌های معارفی با محوریت مهدویت و مفهوم انتظار اشاره کرد.

در همین چارچوب برنامه‌های ورزشی و پوشش رویدادهای ورزشی و مسابقات و بازی‌های بومی و محلی هم در دستور کار سیمای مراکز قرار گرفته است.

از دیگر هماهنگی‌های صورت گرفته در این بین باید به تولید ۲۲ عنوان مسابقه تلویزیونی میدانی و استودیویی اشاره کرد، همچنین مسابقه زنده تلفنی هم با طرح سوال و بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار سیمای مراکز قرار دارد.

در حوزه شعر و موسیقی هم تولید برنامه‌های موسیقی‌محور سنتی و پاپ با استانداردهای رسانه‌ای و با طیف مخاطبان جوان تا بزرگسال مد نظر بوده است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه تولید برنامه‌های ویژه فصل تابستان در صداوسیمای مراکز، تغییر رویکرد ۳۱ عنوان برنامه روستامحور است به طوری که دوربین رسانه استانی با حضور در روستاهای مختلف، گفتگوهایی با اهالی را برای همه مخاطبان تدارک دیده و علاوه بر این بازی‌های بومی نیز به تصویر کشیده می‌شوند که در مجموع هدف از این برنامه‌ها، نشان دادن محیط روستا و اتحاد ملی همه اقوام ایرانی است.

تولید و پخش ۲۳ عنوان برنامه جوان ویژه تابستان در مراکز با رویکرد معرفی جوانان موفق استان، آموزش و مهارت‌های شغلی و تحصیلی، دوربین مخفی، کنترل خشم و جرائمی که ریشه در خشم دارد، گزارش از اخبار فضای مجازی و معرفی کتاب برای جوانان، تجربه زندگی در اوقات فراغت و دابسمش و موسیقی و نیز مستند، گزارش، برنامه‌های ترکیبی و برون استودیویی از دیگر اقدامات صورت گرفته در صدا و سیمای استان‌ها به شمار می‌رود.

یکی از موضوعات مهمی که در این برنامه‌ها مد نظر قرار داشته توجه به مساله جمعیت و اهمیت فرزندآوری است؛ در تابستان ۱۴۰۰ طرحی با عنوان شکوه مادری با موضوع دعوت از مادران نسل جدید که بالای سه فرزند دارند و نیز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی صاحب موفقیت‌هایی هستند و نقش مادری خود را نیز با داشتن چند فرزند به درستی اجرا می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است