جزییات تازه از سریال «سرخ سفید»/ تخت‌کشیان مردِ اول این روزهای پلتفرم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مجموعه نمایش خانگی «سرخ سفید» از سریال‌های اقتباسی تازه‌ای است که قرارست به زودی به مرحله تولید برسد.

بر اساس شنیده‌های صبا، این سریال که احتمال دارد پروژه بعدی محمدرضا تخت‌کشیان پس از پایان سریال «زخم کاری» باشد، برای پلتفرم نماوا تولید خواهد شد.

مجموعه «سرخ سفید» که ممکن است پیش از پخش، نام آن تغییر کند از تجربه نخست تخت‌کشیان و مهدویان در نمایش خانگی طولانی‌تر است و بین ۳۰ تا ۴۰ قسمت خواهد داشت.

به تازگی مهدی یزدانی‌خرم نویسنده این رمان، از محمدحسین مهدویان به عنوان کارگردان احتمالی این پروژه نام برده است. به گفته یزدانی‌خرم، کپی‌رایت رمان او با نام «سرخ سفید» توسط محمدرضا تخت‌کشیان از نشر چشمه خریده شد و همان موقع با محمدحسین مهدویان برای ساختن آن به نتیجه رسیدند و توافق کردند.

وقایع سریال «سرخ سفید» در سال‌های نخست پس از انقلاب اسلامی می‌گذرد و درامی اجتماعی-خانوادگی است که به زندگی چند کاراکتر در بستر اتفاقات سیاسی آن سال‌ها می‌پردازد.

این مجموعه در صورتی که توسط محمدحسین مهدویان کارگردانی شود، بازگشت این فیلمساز به روایت قصه‌هایی در تاریخ معاصر محسوب خواهد شد. وی پیشتر آثار قابل توجهی چون «آخرین روزهای زمستان»، «ماجرای نیمروز» و «درخت گردو» را درباره وقایع دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی ساخته است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/