احیای سینما نیازمند عزم جدی‌ست/ «ارثیه فامیلی» در نوبت پروانه نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳
مهدی احمدی در گفتگو با صبا:

احیای سینما نیازمند عزم جدی‌ست/ «ارثیه فامیلی» در نوبت پروانه نمایش

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضیاز انتظار برای صدور پروانه نمایش خبر داد.

مهدی احمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی که اواخر سال ۱۳۹۹ فیلمبرداری آن به پایان رسید و درحال حاضر در انتظار صدور پروانه نمایش است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران این فیلم گفت: از بهمن‌ماه ۱۳۹۹ فیلم‌ها در نوبت پروانه نمایش مانده‌اند یعنی تراکم بسیاری را در شورا شاهد هستیم که به نوبه خود مشکل بزرگی‌ست درنتیجه باتوجه به شرایط موجود هرگونه برنامه‌ریزی برای اکران غیرقابل پیش‌بینی است.

او درباره حمایت‌های محقق نشده ستاد مقابله با کرونا در سینما خاطرنشان کرد: ستاد مقابله با کرونا در سینما از روز اول به سینماگران قول داد که بخشی از حمایت‌های تبلیغاتی فیلم‌ها را انجام دهند مثلا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان تبلیغات به فیلم‌ها کمک کنند اما همچنان محقق نشده است. فیلم‌هایی نیز برای چند ماه روی پرده سینما هستند اما همچنان از این حمایت‌ها خبری نیست.

او ادامه داد: برای اکران فیلم منتظر اعلام مصوبه‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در سینما هستیم تا ببینیم اصلا می‌خواهند کمکی کنند یا نه چون کرونا واقعا سینمای ایران را نابود کرد و متاسفانه مسئولان به هیچ‌یک از قول‌های‌شان وفا نکردند حتی برای دادن وام به سینماگران سیاه‌بازی کردند و گفتند اسم بنویسید اما باوجود ثبت‌نام عده‌ای، باز هم خبری نشد.

احمدی تاکید کرد: متاسفانه بچه‌های سینما بدترین ضربه را از کرونا خوردند و بی‌توجهی مسئولان باعث می‌شود آدم فکر کند همه این‌ها نقشه‌ای برای نابودی سینماست چراکه به جز چند نفر که در شبکه نمایش خانگی مشغول هستند، چیزی از سینما باقی نمانده است. قشر اعظمی از سینماداران در نیازهای روزانه‌شان مانده‌اند.

تهیه‌کننده «وروجک‌ها» درباره احیای سینما به وسیله فیلم‌های تازه اکران شده، تصریح کرد: به فرض اینکه همه چیز درست پیش برود، سینما تا ۲ سال دیگر سرپا نخواهد ماند. حال و احوال مردم خوب نیست و تا وقتی که حال مردم خوب نباشد، خانواده‌ها چگونه می‌توانند با خیال راحت در سینما فیلم ببینند؟ موقعیت بحرانی‌ست و یک عزم همگانی را می‌طلبد.

او درباره چونگی رونق در سینما خاطرنشان کرد: امنیت موجود در سالن‌های سینما را ایجاد کنند، با استفاده از تبلیغات، تماشاچی را به سالن‌های سینما سوق دهند، فیلم‌های خوب اکران کنند و به بهانه گرفتن کمک‌های دولتی چند فیلم سفارشی را روی پرده نبرند که هیچ کمکی به رونق سینما نمی‌کند. سینما فیلم‌هایی را می‌طلبد که مردم را با آن آشتی دهد، کافی‌ست که پول یک سال جشنواره‌ای را برای این سینما بگذارند تا ببینند که پاسخگو خواهد بود.

احمدی که پیش از این از ساخت فیلم جدیدی در سال ۱۴۰۰ خبر داده بود، در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این باره بیان کرد: درحال حاضر مهم‌ترین مساله‌مان این است که تکلیف نمایش فیلم «ارثیه فامیلی» مشخص شود سپس درباره ساخت دیگر آثار تصمیم بگیریم.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: پروانه ساخت ۲ فیلم دیگر به نام‌های «کمی دیرتر» و «مردی از جنوب شهر» را دارم که «کمی دیرتر» نگاهی به سینمای عامه دارد و به نوعی یک اعتلای فرهنگی محسوب می‌شود، این فیلم با محوریت هفت شهر عشق ساخته می شود و قهرمان آن یک زن است. دیگر کارم هم یک اثر کمدی‌ست.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است