حسین انتظامی در بازدید از صبا: شادابی و پویایی ویژگی مجموعه صبا است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۷
به مناسبت روز خبرنگار؛

حسین انتظامی در بازدید از صبا: شادابی و پویایی ویژگی مجموعه صبا است

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از مجموعه رسانه ای صبا بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این سازمان عصر امروز یکشنبه ۱۷ مردادماه و مصادف با روز خبرنگار از مجموعه رسانه‌ای صبا بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار محمدرضا شفیعی صاحب امتیاز موسسه فرهنگی هنری وصف صبا و مدیرمسئول و سردبیر مجموعه رسانه‌ای صبا، نغمه دانش آشتیانی دبیر تحریریه خبرگزاری صبا، دنیا خمامی دبیر تحریریه ماهنامه صبا و راضیه جباری دبیر شبکه های اجتماعی صبا به معرفی اعضای مجموعه و حوزه تخصصی هر یک از آنها پرداختند و درباره فعالیت‌های این مجموعه با رییس سازمان سینمایی به گفتگو نشستند.

محمدرضا شفیعی ضمن تشریح وظایف و عملکرد تمامی بخش های مجموعه رسانه ای صبا، به توضیح درباره فضای اطلاع رسانی فرهنگی در رسانه ها به ویژه فضای مجازی پرداخت و وضعیت فعلی رسانه ها را آسیب شناسی کرد.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به زمانی که حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت و عملکرد مثبت او، گفت: زمانی که شما در حوزه مطبوعات مسئولیت داشتید، وضع مطبوعات و رسانه‌ها پویاتر و فضا رقابتی‌تر بود.

شفیعی همچنین از زحماتی که انتظامی در این مدت برای سینما کشیده است، تشکر کرد.

در ادامه این نشست، انتظامی با اشار به اهمیت رسانه های تخصصی به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر ضمن قدردانی از عملکرد تخصصی در بخش‌های مختلف رسانه صبا، پویاییِ نگاه و تحلیل آثار را ویژگی این رسانه دانست.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مجموعه صبا شادابی و پویایی آن است که با دیدن همکارانتان متوجه شدم این رویکرد از حضور نیروهای جوان و با انگیزه می آید. کار شما روز به روز بالنده تر می شود و من به سهم خودم از شما تشکر می کنم.

انتظامی با اشاره به اینکه از معرفی همکارانتان متوجه شدم اکثر آنها از دانشجویان دانشگاه علامه هستند، توضیح داد: من چون خودم در آن دانشگاه تدریس کرده ام نسبت به آنجا عشق و تعصب دارم و خوشحالم که امروز بچه های آنجا در رسانه مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان سینمایی با اعلام اینکه به عنوان یک مخاطب هم رسانه «صبا» را دنبال می کند، بیان کرد: به آقای شفیعی خسته نباشید می گویم که در این مدت مستمر و بدون انقطاع رسانه هایشان را مدیریت کرده و از نیروهای کارآمد استفاده کرده اند. یک سری از رسانه ها درخشیدند و بعضی ندرخشیدند، برخی در کارشان استمرار داشتند و برخی نتوانستند به کار خود ادامه دهند ولی یکی از ویژگی های مجموعه رسانه ای صبا استمرار فعالیت آن است. آقای شفیعی در مجموعه صبا با استفاده از جذب نیروی انسانی جوان، با نشاط، با انگیزه در حوزه رسانه واقعا موفق هستند. از او تشکر می کنم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

انتظامی همچنین در مواجهه با یک پرسش سینمایی که شما چه کاری مدنظرتان بود که برای سینما انجام بدهید اما فرصت آن در این مدت فراهم نشد، گفت: من آمده ام اینجا به مناسبت روز خبرنگار به شما خداقوت بگویم و قصد مصاحبه نداشتم ولی در پاسخ شما مبنی بر اینکه دقیقا کدام کار مدنظرم بود که انجام نشد، باید فکر کنم و بعدا پاسخ بدهم.

در این نشست راه اندازی سمفا و یکپارچه شدن انجمن ها و اتحادیه های تهیه کنندگی به عنوان عملکرد مثبت انتظامی مطرح شد که وی درباره یکپارچه شدن صنوف مختلف تهیه کنندگی گفت: خوشبختانه تمام تشکل های مرتبط زیر عنوان اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران متحد شده اند، به این معنا که اگر مکاتبه یا مطالبه ای از دولت داشته باشند، ذیل همین عنوان اتفاق می افتد و دیگر ما در دولت با چند تشکل مواجه نیستیم.

رییس سازمان سینمایی در پایان صحبت هایش بیان کرد: البته سندیکاهای تخصصی تر ذیل این اتحادیه مشغول به فعالیت هستند که اتفاق خوبی است.

همچنین انتظامی با اهدای لوح تقدیری به شفیعی از وی قدردانی کرد.

پس از آن هدایایی از طرف مجموعه رسانه ای صبا توسط رییس سازمان سینمایی به اعضای این مجموعه اهدا شد.

همچنین تابلوی خطی هنری از طرف مجموعه رسانه‌ای صبا به حسین انتظامی به رسم یادبود تقدیم شد.

عکس یادگاری پایان بخش بازدید رییس سازمان سینمایی از مجموعه رسانه ای صبا بود.

مریم قربانی نیا، امین شکاری، مصطفی قاسمیان، فاطمه شوقی، فروغ گشتیل، ندا زنگینه، دنا خواج زاده، سعید حضرتی، پریسا سادات خضرایی، محمد تقی زاده، آریا باقری، سمیه حسینی، مصطفی ساریخانی، غزل رنجبری، سحر احمدی، جواد بلباسی و … از جمله اعضای مجموعه رسانه‌ای صبا هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است