مروری بر فیلم «اشنوگل» به بهانه درگذشت علی سلیمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۲
معرفی فیلم؛

مروری بر فیلم «اشنوگل» به بهانه درگذشت علی سلیمانی

فیلم سینمایی «اشنوگل» ساخته علی سلیمانی و ابراهیم حاجتمند محصول سال 1395، از طریق درگاه‌های تلویزیونی قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، طبق روال پنجشنبه‌های هر هفته که به معرفی فیلم‌های سینمایی، مستند، انیمیشن و کوتاه مختلف می‌پردازیم، این هفته و به مناسبت درگذشت علی سلیمانی، فیلم سینمایی «اشنوگل» به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند را برای مخاطبان صبا معرفی می‌کنیم.

فیلم سینمایی «اشنوگل» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری ساخته سال ۱۳۹۵ است که در سال ۱۳۹۶ اکران شد.

این فیلم در ژانر دفاع مقدس و درباره شهدای غواصی است که در عملیات کربلای ۴ شهید شده‌اند و به داستان‌های قبل و بعد از آن می‌پردازد. داستان فیلم حول محور شخصیت یونس و دوست هم‌رزمش می‌گذرد و قصه را از زبان دوست او روایت می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که درصدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده‌ است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالا یونس زنده است.»

داستان از یک ماشین و یک خواهر آغاز می‌شود که با پلاک برادرش یونس به دنیال او می‌گردد تا گره‌ای بر پرونده بسته شده او وارد کند. تعدادی از ماموران اطلاعاتی نیز با دیدن پلاک این رزمنده، بر زنده بودن او شک می‌کنند و به سراغ دوستش که در یک واگن قطار به تنهایی زندگی می‌کند، می‌روند.

فیلم سعی دارد شک و خیانت در میدان جنگ را دنبال کند و کاراکترهای فیلم در تلاش هستند که بی‌گناهی رزمندگان را ثابت کنند.

«اشنوگل» از نوروز ۱۳۹۷ در تلویزیون به نمایش درآمد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه‌های اینترنتی شبکه‌های سیما یا تلوبیون این فیلم را تماشا کنند.

در این فیلم بازیگرانی چون برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلگشا، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان، هاشم مسعودی و مرضیه شاملو نقش آفرینی کرده‌اند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسندگان: ابراهیم اصغری، مهدی محمدی، بازنویسی فیلمنامه: هادی حاجتمند، علی سلیمانی، مدیر فیلمبرداری: حسن اسدی، طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، صدابردار: مهران ملکوتی، تدوین: حسین حشمت نیا، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیران تولید: مریم صفایی، ابوالفضل حاجتمند، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: جواد اصغری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: جواد علیزاده، منشی صحنه: محبوبه نظری، گروه کارگردانی: سالومه میرسعید، هاشم مسعودی، گروه صحنه و لباس: مهدی آفتابی، مرتضی مربی.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است