جشنواره موسیقی ایلام تخصصی شود/ چند ایده برای تقویت رقابت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام از تاریخ چهارشنبه ۳۰ تیرماه الی جمعه یکم مرداد ماه ۱۴۰۰ در سالن سینما فرهنگ واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ایلام برگزار شد.

به همین مناسبت با افشین آریافر سرپرست گروه موسیقی «هاویر» از گروه‌های شرکت‌کننده در ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*برگزاری جشنواره موسیقی استان را به صورت مجازی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-برگزاری جشنواره به صورت مجازی هم مفید بود و هم خیر؛ به این دلیل مفید بود که جشنواره موسیقی برگزار شد و چندان مثمرثمر نبود چراکه ارتباط فیزیکی و نزدیک با مخاطبان و دوست‌داران این حوزه قطع شده بود.

*برگزاری جشنواره موسیقی تا چه اندازه در رونق فضای موسیقی استان موثر است؟

-برگزاری جشنواره در این استان تقریبا تمام هنرمندان فعال این حوزه، چه کسانی که مستقیم شرکت و رقابت کردند و چه کسانی که ناظر بر رقابت بودند دربرگرفت ولی چون این جشنواره تفکیک شده نبود، خیلی به صورت تخصصی تاثیری نداشت و این امر باعث می‌شد که بعضی از آیتم‌های داوری در نظر گرفته نشوند که قطعا موجب دلسردی و دلگرمی کاذب میان گروه‌ها خواهد شد.

*گروه شما تا چه اندازه به دنبال ارتباط با مردم به عنوان مخاطبان اصلی است؟

-اعضای گروه «هاویر» از چند شهرستان تشکیل شده‌اند و این امر موجب ارتباط و همدلی بین چند لهجه، گویش، آداب و… شد؛ همین مساله باعث شد که ارتباط گرفتن با مردم دو چندان شود.

*در پایان چشم انداز موسیقی استان را چگونه می‌بینید و چه پیشنهادهایی در این باره دارید؟

-از آن جایی که تاکنون استان ایلام در حوزه موسیقی به یک فرم و قالب برای آموزش نرسیده است، تعداد هنرجویان زیاد و تعداد نوازنده، آهنگساز و… به شدت کم هستند که این مشکل در صورت ایجاد تم و قالب آموزشی صحیح تا حدودی رفع می‌شود.

انتهای پیام/