«خط قرمز» قصه مردی که روی زمین بندبازی می‌کند/ ورود عروسک جی‌جی ویجی به دنیای انیمیشن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
کاوه سیستانی در گفتگو با صبا:

«خط قرمز» قصه مردی که روی زمین بندبازی می‌کند/ ورود عروسک جی‌جی ویجی به دنیای انیمیشن

کاوه سیستانی درباره انیمیشن «خط قرمز» و تازه‌ترین فعالیت‌های خود خبر داد.

کاوه سیستانی نویسنده و کارگردان انیمیشن کوتاه «نفت و خون» که با تکنیک نفت خام روی کاغذ کار شده است و تاکنون موفق به دریافت جایزه بهترین تکنیک از جشنواره گیراف کانادا و عنوان بهترین انیمیشن از جشنواره بین المللی هیروشیما ۲۰۱۸ ژاپن شده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان انیمیشن «خط قرمز» به عنوان کار جدیدش توضیح داد: مردی مانند بندباز‌ها روی یک خط قرمز بی‌انتها به آرامی در حال حرکت است تا اینکه یک گوی نورانی در سر راهش قرار می‌گیرد وقتی به آن گوی نزدیک ‌می‌شود نور آن روی مرد می‌افتد و او متوجه می‌شود که زیر پاهایش سایه است و او از ابتدا روی زمین راه رفته است اما تصورش بر این بوده که روی طناب راه می‌رود.

به گفته وی، انیمیشن «خط قرمز» با تکنیک دو بعدی دیجیتالی کار شده است و مدت زمان آن ۵ دقیقه است. وی همچنین اشاره کرد که این اثر محصول استودیو پویانمایی صدا و سیمای شبکه فارس که اولین نمایش آن در شبکه تلویزیونی «بی‌باپ» نیویورک سال ۲۰۲۰ بوده است.

«خط قرمز»

این نویسنده و کارگردان انیمیشن درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول کار روی یک انیمیشن کوتاه با تکنیک دوبعدی دستی آبرنگ روی کاغذ برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستم که مدت زمان آن حدودا ۶ دقیقه است و تا یک ماه دیگر به مرحله صداگذاری و موسیقی فرستاده می‌شود و احتمالا تا زمستان سال ۱۴۰۰ آماده نمایش ‌خواهد شد ولی اسم آن هنوز مشخص نشده است.

سیستانی با بیان اینکه در حال حاضر ناظر کیفی دو مجموعه انیمیشن برای صدا و سیمای مرکز فارس است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسند، عنوان کرد: داستان مجموعه «ماه تی‌تی» درباره دختربچه‌ای ۵-۴ ساله است که تعدادی عروسک جی‌جی ویجی دارد و در شیراز کنار پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می‌کند و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.

این فیلمساز درباره عروسک جی‌جی ویجی توضیح داد: این نام عروسک‌های قدیمی و سنتی شیراز که شبیه عروسک‌های نمایش سیاه‌بازی بوده‌اند، است.

به گفته وی، «ماه تی‌تی» ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای است که با تکنیک دو بعدی کار شده است.

ساخت انیمیشن «سفر‌های سعدی» در ۲۶ قسمت

او درباره کار دیگرش برای استان فارس خبر داد: مجموعه دیگری که همزمان با «ماه تی‌تی» مشغول آن هستم مجموعه «سفر‌های سعدی» است که ۲۶ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای و با تکنیک سه بعدی کار شده است.

کارگردان انیمیشن «والیبال» که با تکنیک آبرنگ روی کاغذ کار و موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از فستیوال فیلم فروزن شده است، درباره مشکلات تولید انیمیشن در شهرستان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تجمع امکانات در تهران است و این تقسیم امکانات عادلانه صورت نگرفته است. تهیه بودجه برای انیمیشن در شهرستان بسیار دشوارتر از تهران است و دانشجوهای انیمیشنی که در شیراز فارغ التحصیل می‌شوند بازار کار برای آن‌ها فراهم نیست.

این انیماتور در پایان خاطرنشان کرد: از حمایت‌های صدا و سیمای مرکز فارس و همچنین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که با حمایت از انیمیشن‌های مستقل و تجربی باعث رشد و ارتقای انیمیشن شده است تا جایی که امروز می‌توان رد پای انیمیشن ایران را در بالاترین سطح انیمیشن جهان و بزرگترین جشنواره‌های جهان دید، قدردانی می‌کنم. در شرایط فعلی اگر نهادهای فرهنگی کشور از هنرمندان انیمیشن حمایت نکنند امکان تولید انیمیشن به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

«والیبال»

«والیبال»

«نفت و خون»

«نفت و خون»

«نفت و خون»

دنا خواج‌زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است