توقف تولید «از سرنوشت» به دلیل کرونا/ واکسن حق تک تک مردم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
محمدرضا خردمندان با صبا مطرح کرد؛

توقف تولید «از سرنوشت» به دلیل کرونا/ واکسن حق تک تک مردم است

کارگردان فصل چهارم سریال «از سرنوشت» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان از آخرین وضعیت این سریال و عوامل آن در این روزهای کرونایی خبر داد.

محمدرضا خردمندان کارگردان فصل چهارم سریال «از سرنوشت» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، درباره وضعیت فعلی تولید این سریال گفت: در ابتدا می‌خواهم درگذشت مادرمهربان سینمای کودک ایران، خانم فرشته طائرپور را به جامعه هنری تسلیت عرض کنم. از دست دادن ایشان، آن هم به این سادگی ضربه جبران ناپذیری به سینمای بحران زده کودک است.

او ادامه داد: درحال حاضر کمتر از یک ماه است که فیلمبرداری «از سرنوشت» متوقف شده و دلیل آن هم اوج گیری کرونا و حفظ جان عوامل بود. گرچه متاسفانه حسابدار خوبمان را بر اثر این بیماری از دست دادیم.

این کارگردان درباره واکسینه شدن عوامل سریال توضیح داد: در این مدت با تمام توان پیگیر تهیه واکسن برای عوامل پروژه بودیم و هر راهی را برای این کار رفتیم اما متاسفانه همچنان هیچ خبری از واکسن نیست و هنوز منتظر واکسیناسیون عوامل پروژه هستیم، اما به هر صورت فعلا پروژه تعطیل است و این برای گروهی که چند ماه به شکل منظم و برنامه‌ریزی شده مشغول فیلمبرداری بوده است اتفاق خوبی نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» درباره اینکه تا این لحظه چند درصد از مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» مقابل دوربین رفته است، بیان کرد: فکر می‌کنم تا این لحظه بیش از ۴۰ درصد سریال مقابل دوربین رفته است. همچنین قرار است در آینده بازیگران جدید دیگری نیز به پروژه ملحق شوند که هر زمان حضور بازیگری در کار قطعی شد آن را معرفی می‌کنیم.

خردمندان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی خود از زمان شروع دوباره فیلمبرداری چیست، گفت: هدف ما از تعطیلی فیلمبرداری واکسیناسیون و حفظ ایمنی بازیگران و عوامل پروژه است اما با توجه به شرایط موجود کشور و روند کند واکسیناسیون نمی‌دانم تا چه زمانی می‌شود این توقف را حفظ کرد چراکه به هرحال ما نیز تعهداتی داریم و باید به تصمیماتی که برای روند تولید سریال گرفته شده است پایبند باشیم.

متاسفانه روند واکسیناسیون به شدت کند است

او ادامه داد: متاسفانه روند واکسیناسیون به شدت کند است و بدون هیچ برنامه‌ای پیش می‌رود و من نمی‌دانم تا چه زمانی قرار است روزانه افراد زیادی را از دست بدهیم تا در نهایت همه مردم واکسینه شوند. درباره بچه‌های سینما نیز نمی‌دانم مگر تعداد اهالی سینما و هنرمندان به چند نفر می‌رسد که در واکسیناسیون آن‌ها انقدر تعلل می‌شود؟ واقعا چندعزیز دیگر را باید از دست بدهیم تا آقایان مسئول کاری کنند؟

این کارگردان بیان کرد: کار تولید فیلم و سریال از مشاغل پرخطر در این روزهای کرونایی است چراکه زمان‌های زیادی اتفاق می‌افتد که ۷۰ تا ۸۰ نفر در یک خانه ۱۵۰ متری برای ضبط چند سکانس حضور داشته باشند و در آن زمان دیگر پروتکلی نمی‌ماند که رعایت شود. یا بازیگران به دلیل اینکه مدام مقابل دوربین هستند و گریم‌های متفاوتی دارند اصلا نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند.

او افزود: از سوی دیگر این عزیزان با خانواده‌های خود در ارتباط هستند و کافی است یک نفر بیماری را از سر کار به خانه ببرد. تکلیف خانواده‌های بی‌گناهی که ناخواسته درگیر این ماجرا می‌شوند چیست؟ مواردی را شاهد بود‌ه‌ایم که کسی بیماری را به مادر و یا همسر خود منتقل کرده و بعد او را از دست داده و حالا او مانده و حس عذاب وجدانی که تا آخر عمر رهایش نمی‌کند.

گروه «از سرنوشت» خطر را کاملا در نزدیکی خود احساس کرد

خردمندان بیان کرد: از روند تولید دیگر پروژه‌ها خبری ندارم اما گروه «از سرنوشت» خطر را کاملا در نزدیکی خود احساس کرد که الان پروژه یک ماه متوقف شده است. الان یکی از نویسنده های عزیزمان دچار بیماری شده و به شدت نگران او هستیم و چند نفر دیگر از جمله تدوینگر خوبمان که امیدوارم هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند. در شرایط اسفناکی قرار داریم و فقط منتظر این هستم که این روند کند واکسیناسیون تغییر کند چراکه مدام با جان خود درحال قمار هستیم.

او درباره آخرین وضعیت اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال پس از ابتلا به کرونا توضیح داد: خدارا شکر الان شرایط خوبی دارد و تقریبا دوره بیماری خود را سپری کرده و درحال حاضر دوران نقاهت را در منزل پشت سر می‌گذراند.

این کارگردان در پایان بیان کرد: این روزها عوامل سریال ها به شدت از نظر روانی تحت فشار هستند و اخباری که هر روز تنها غم و ناراحتی را انتقال می‌دهد روی کیفیت کار آن‌ها تاثیر می‌گذارد. ما نزدیک به یک ماه کار را به امید واکسیناسیون تعطیل کردیم برای رسیدن به این آرامش روانی و حفظ ایمنی افراد، امیدوارم هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

یک نظر

  • واقعا حیف شد مامنتظربودیم پاییز پخش  بشه ولی دیگ چاره ای نیست ایشاااالازودواکسن میرسه عوامل شروع به تولیدمیکننند.به امیدموفقیت وپر مخاطب بودن سریال جذاب ازسرنوشت