وزیر ارشاد با انتشارات وزارت ارشاد تجربه‌‌هایش را کتاب کرد/ تهیه گفتگوها توسط مدیر روابط عمومی وزارتخانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷

وزیر ارشاد با انتشارات وزارت ارشاد تجربه‌‌هایش را کتاب کرد/ تهیه گفتگوها توسط مدیر روابط عمومی وزارتخانه

کتاب «به سوی دولت فرهنگ» شامل گفت‌وگوهای تجربه‌نگاری سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسید.

کتاب به سوی دولت فرهنگ منتشر شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب «به سوی دولت فرهنگ؛ روزگار فرهنگ، هنر و رسانه در دولت دوزدهم» شامل گفتگوهای تجربه‌نگاری با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به‌تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

در مدخل این ‌کتاب به اصول راهبردی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره شده و در ادامه به کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ۹ کلان‌برنامه تقویت ظرفیت‌های عمومی، بهبود کسب‌و‌کارهای فرهنگی، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، شفافیت، هوشمندسازی فرهنگی، انسجام بخشی دستگاه‌های فرهنگی، ارتقای محتوای تولیدات فرهنگی هنری، گسترش مناسبات فرهنگی ایران و جهان و گسترش گفت‌و‌گوهای فرهنگی پرداخته شده است.

این‌ کتاب ۲۰۵ صفحه دارد و در پایان آن، گفت‌وگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با عنوان «چالش‌های تحقق برنامه‌ها» آمده است.

 گفت‌وگوهای این کتاب از سوی همایون امیرزاده و محمدرضا بهمنی صورت گرفته و با تنظیم و تدوین اسماعیل یزدان پور به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقدمه این‌ کتاب آمده است: «انقطـاع حافظـه سـازمانی در سـطوح مدیـران عالـی و میانـی سـازمان‌ها یکـی از چالش‌هــای جــدی در جابه‌جایی‌هــای سیاســی و تغییــرات دولت‌ها اســت، چــون آنگونــه کــه بــرای مراقبــت و انتقــال ســاختمان، تجهیــزات، منابــع مالــی و ســایر منابــع ملمــوس ســازمانی تمهیــد و تــدارک صــورت گرفتــه، ســازوکار و مقــررهای بــرای جابه‌جایــی دارایی‌هــای نامشــهود در نظــر گرفتــه نشــده اســت.

بــا شــناخت ایـن چالـش در نظـام دیوانسـالاری کشـور، جنـاب آقـای دکتـر سـیدعباس صالحـی، وزیــر فرهنــگ و ارشــاد اســلاِمی دولــت دوازدهــم، مســاله مستندســازی و انتقــال تجـارب مدیریتـی و برنامـه‌ای یـا دانـش ضمنـی بـه دوره‌هـای بعـدی مدیریتـی ایـن وزارتخانــه و ســایر مدیــران و کارشناســان فرهنگــی کشــور را در دســتور کار قــرار دادنـد.

بـرای تحقـق اتصـال حافظـه سـازمانی در وزارت فرهنگ و ارشـاد اسـامی، چنـد مسـیر پیمـوده شـده اسـت؛ نخســت: مهمتریــن اقدامــات در دوره چهارســاله انتخــاب و بــا روایــت تجربه‌نگارانــه، تهیــه و تدویــن و منتشــر شــد. در ایــن بخــش، ۲۷ گــزارش منتشــر شــده اســت. دوم: بــا معاونــان و مدیــران مراکــز وزارت فرهنــگ و ارشــاد اســامی، گفت‌وگــوی تجربه نگارانــه‌ای انجــام و ضبــط گردیــد. ایــن گفت‌وگوهــای یک ســاعته و بیشــتر، فرصتــی را بــرای مــرور اهــم فعالیت‌هــای هــر مجموعــه از منظـر ایشـان فراهـم سـاخته اسـت کـه در اسـناد هـر معاونـت و سـتاد موجـود بـوده و انتشــار غیرکاغــذی داشــته اســت.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است