ضرغامی با ۲۶۲ رای موافق وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دولت سیزدهم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۴

ضرغامی با ۲۶۲ رای موافق وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دولت سیزدهم شد

سید عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم رای اعتماد مجلس را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبا، جلسه بررسی صلاحیت سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم، عصر روز سه‌شنبه دوم شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه  علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران و جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت به عنوان موافق محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم، سید علی موسوی نماینده مردم ملکان، محمود احمدی‌بیغش نماینده مردم شازند و معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار به عنوان مخالفان ضرغامی برای تصدی مسئولیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صحبت کردند.

پس از آن صبح امروز چهارشنبه سوم شهریورماه سید عزت‌الله ضرغامی در دفاع از خود و برنامه‌هایش به سخنرانی در صحن علنی مجلس پرداخت.

پس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و آخرین دفاعیات سیدابراهیم رئیسی از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس، عصر امروز چهارشنبه سوم شهریورماه رای‌گیری برای گزینه‌های وزارت دولت سیزدهم انجام شد و سید عزت‌الله ضرغامی با کسب ۲۶۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶رای ممتنع و ۵ رای باطله، به عنوان دومین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

سیدعزت‌الله ضرغامی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.

او در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.

ضرغامی در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500