«شب‌نشینی» با شروع پاییز تغییر می‌کند/ انتخاب مجری برای سری جدید «مصیر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
کاوه امیری‌جاوید به صبا گفت:

«شب‌نشینی» با شروع پاییز تغییر می‌کند/ انتخاب مجری برای سری جدید «مصیر»

یکی از تهیه‌کنندگان برنامه «شب‌نشینی» درباره ماموریت این برنامه در شبکه جهانی جام جم و دیگر فعالیت‌های خود توضیح داد.

کاوه امیری جاوید یکی از تهیه‌کنندگان برنامه تلویزیونی «شب‌نشینی» که این شب‌ها با اجرای محمد سلوکی و عبدالرضا احمدی آنتن شبکه جهانی جام جم را در اختیار دارد، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این برنامه توضیح داد: «شب‌نشینی» یک برنامه شبانه است که در دنیا نیز برنامه‌هایی با این سبک بسیار ساخته می‌شود، اما تفاوت این برنامه با نمونه‌های مشابه خارجی آن پخش زنده و هر شب آن است چراکه برنامه‌های شبانه معمولاً ضبطی و یک شب در هفته روی آنتن می‌روند. البته پنج شب در هفته که برنامه روی آنتن شبکه جام جم است، تهیه‌کنندگی آن به عهده من و یوسف بچاری است و ۲ شب دیگر آن در شبکه‌های استانی پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه جهانی جام جم است.

او افزود: ماموریت این برنامه همان ماموریتی است که بر دوش شبکه جام جم است یعنی حفظ ارتباط ایرانیان خارج از کشور با وطن و ترویج و تبلیغ فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین حفظ ارتباط ایرانیان تمام دنیا با شبکه جام جم. با توجه به اینکه این سه ماموریت همیشه به عهده شبکه بوده همه برنامه‌هایی که در آن تولید می‌شود نیز باید در مسیر این سه هدف باشند.

این تهیه‌کننده درباره مهمانان برنامه عنوان کرد: به دلیل تنوع فرهنگی که در کشور وجود دارد تعداد مهمان‌های ما نیز بالا می‌رود و دو یا سه مهمان برای هر برنامه تعریف شده که تا این لحظه شبی دو مهمان در «شب‌نشینی» حضور داشتند و اگر شبی زمان برنامه اجازه دهد سه مهمان نیز دعوت می‌کنیم.

امیری جاوید درباره ادامه برنامه بیان کرد: از ابتدای شروع برنامه قرار بر این بوده است که تا نوروز سال ۱۴۰۱ برنامه شبانه شبکه جام جم «شب‌نشینی» باشد.

او ادامه داد: گرافیک، رویکردهای آیتمی و دکور برنامه در ادامه متناسب با فصل و آب و هوا تغییر می‌کند و با توجه به اینکه الان برنامه در فضای باز تولید می‌شود با شروع پاییز به استودیو می‌رویم.

این تهیه‌کننده درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: به تازگی برنامه‌های «نوروزترین نوروز» و «جشن رمضان» را به پایان رسانده‌ایم و همچنین درحال تولید سری جدید برنامه‌ای با عنوان «مصیر» برای شبکه چهار هستم که سه فصل گذشته آن روی آنتن رفته و از برنامه‌های شاخص شبکه چهار محسوب می‌شود.

او افزود: درحال حاضر در مرحله پیش‌تولید برنامه هستیم. پیش‌بینی ما برای پخش برنامه در ماه‌های مهر و آبان است اما از آنجایی که برنامه دچار تغییرات زیادی شده است پیش‌تولید آن کمی طولانی شده است.

امیری جاوید درباره این تغییرات بیان کرد: سه فصل گذشته «مصیر» در قالب یک برنامه ترکیبی و گفتگومحور روی آنتن رفته است. در سری چهارم برنامه تغییرات شکلی بسیار زیادی را با محتوای سری‌های گذشته یعنی اندیشه‌های انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

او افزود: منظور از اندیشه‌های انقلاب اسلامی این است که در تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علوم، اجتماعی و… ریشه‌های انقلاب اسلامی بررسی می‌شود. نام برنامه نیز معنای بازگشت به گذشته و تولدی دوباره دارد که به معنای نگاه و رجوع به اندیشه‌هایی است که کمتر به آن‌ها پرداخته‌ایم. در سری چهارم برنامه مانند یک مناظره با یک اندیشه موافق و یک اندیشه مخالف پیش می‌رود و قرار است در استودیو حضاری داشته باشیم که به دلیل بیماری کرونا این مورد کمی مورد مناقشه است ولی ما تمام سعی خود را با تغییر دکور و افزایش فضای آن برای ایجاد محیطی ایمن انجام می‌دهیم. به صورت کلی سری جدید برنامه قرار است با محتوایی غنی‌تر برای مردم ارایه شود.

این تهیه کننده عنوان کرد: الان نیز مناسب با هر مناسبتی قسمت‌هایی از فصل‌های گذشته «مصیر» روانه آنتن می‌شود چراکه همانطور که پیش‌تر نیز گفتم، موضوعات گفتگو در برنامه حول محور اندیشه‌های انقلاب اسلامی می‌گذرد به همین دلیل در مناسبت‌های خاص و مرتبط بازپخش قسمت‌هایی از این برنامه نیز روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

امیری جاوید در پایان گفت: هنوز مجری سری چهارم «مصیر» انتخاب نشده است و فعلا درحال بررسی و مذاکره با افراد مختلف هستیم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است