شورای صنفی نمایش دنبال فیلم‌های گیشه‌ساز است/ رونمایی از تصاویر «قصه عشق پدرم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
محمدرضا ورزی در گفتگو با صبا:

شورای صنفی نمایش دنبال فیلم‌های گیشه‌ساز است/ رونمایی از تصاویر «قصه عشق پدرم»

محمدرضا ورزی «قصه عشق پدرم» را اولین فیلم با محتوای دفاع مقدس دانست که تمام بودجه آن در بخش خصوصی تامین شده است.

محمدرضا ورزی کارگردان فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا که این روزها روی پرده سینماهای سراسر کشور است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» را ۱۰ سال پیش برای حضور در سی و یکمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کردیم که به نظر من دوره خوبی برای سینمای ایران نبود و مشکلات زیادی برای فیلم ما پیش آمد.

این کارگردان درباره این مشکلات بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولان به اسم انقلاب می‌آیند اما فقط سوء مدیریت آن‌ها به اسم انقلاب تمام می‌شود. امیدوارم در دوره جدید برای سینما، موسیقی و تئاتر ایران اتفاقات خوبی بیفتد و مانند دوره منفعل قبل و قبل‌تر از آن نباشد. بسیاری از سینماگران از دوره گذشته نیز انتقاد دارند، مسئولان در دوره قبل بسیار جناحی برخورد کردند. باید سینما، تئاتر و فیلمسازان را فراجناحی دید.

نویسنده سریال «ستارخان» عنوان کرد: همان سال این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر که در کرمان هم برگزار می‌شد، مورد داوری قرار گرفت و به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. دو یا سه سال بعد «قصه عشق پدرم» را به جشنواره فیلم نروژ فرستادیم که موفق به کسب جوایز بهترین فیلم سینمایی، بهترین هنرپیشه نقش اول زن و بهترین هنرپیشه نقش اول مرد شد.

او خاطرنشان کرد: «قصه عشق پدرم» پس از نمایش در جشنواره ملی فیلم فجر توسط محمدرضا شریفی‌نیا برای مسعود فراستی و همسرش به صورت خصوصی اکران شد که مورد پسند فراستی قرار گرفت، او پس از تماشای فیلم به من گفت «قصه عشق پدرم» فیلم شریفی‌ست. باید بگویم نظرات مسعود فراستی و فریدون جیرانی برای من کافی بود و حکم سیمرغ را داشت.

شورای صنفی نمایش به دنبال فیلم‌های گیشه‌ساز است

ورزی درباره علت اکران نکردن این فیلم در طول این سال‌ها تاکید کرد: طبیعی‌ست که شورای صنفی نمایش بیشتر به دنبال فیلم‌های گیشه‌ساز است که این مساله پس از پیدایش ویروس کرونا، تشدید شد. سوال اینجاست که چرا شورای صنفی نمایش رغبتی برای اکران فیلم‌هایی که در محتوا، مفهوم و ساختار حرفی برای گفتن دارند ولی ممکن است در گیشه فروش خوبی نداشته باشند، ندارد؟

کارگردان «تبریز در مه» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نگارش قصه این فیلم تاکید کرد: «قصه عشق پدرم» را با حال و هوایی خاص، زمانی که در سفر حج بودم، نوشتم. پس از بازگشت به تهران، فیلمنامه را به محمدرضا شریفی‌نیا دادم که بلافاصله با من جلسه گذاشت و تهیه‌کنندگی‌اش را قبول کرد. «قصه عشق پدرم» اولین فیلم با محتوای دفاع مقدس است که تمام بودجه آن در بخش خصوصی تامین شده است.

او درباره داستان فیلم خاطرنشان کرد: «قصه عشق پدرم» را به مقام شامخ پدر تقدیم کرده‌ام، داستان آن درباره پدری است که به دنبال پسر مفقود‌الاثرش می‌گردد که اتفاقا این پدر از قشر مرفه است. منظور ما در فیلم این بوده است که خانواده شهدا یا کسانی که فرزندان‌شان را در راه دفاع از این آب و خاک از دست داده‌اند، مربوط به منطقه خاصی از شهرها نیستند، بلکه همه مردم در کنار هم قرار گرفته‌اند تا از خاک‌ میهن جانانه دفاع کنند.

کارگردان «ابراهیم خلیل‌الله» درباره لوکیشن‌های فیلم نیز عنوان کرد: بسیار تلاش کردم که این فیلم در لوکیشن‌هایی فیلمبرداری شود که زیبایی‌های ایران را به نمایش درآورد، جالب است که وقتی این فیلم در جشنواره فیلم نروژ به نمایش درآمد، بسیاری از فیلمسازان از محمدرضا شریفی‌نیا پرسیده بودند که آیا ایران واقعا اینقدر زیباست و او در پاسخ گفته بود که ایران واقعی اینگونه است، ایران کشوری با خیابان‌های زیبا، ابنیه‌های تاریخی فراوان و… است که باید آن‌ها را ببینیم.

چنگیز جلیلوند پیگیر اکران و نمایش فیلم بود

این نویسنده درباره بازیگران فیلم اظهار کرد: بازیگران بسیار خوبی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند، چنگیز جلیلوند نقش و کاراکتر به خصوصی در فیلم ایفا کرده است، او پس از ساخت فیلم نیز بسیار پیگیر اکران و نمایش فیلم بود اما متاسفانه قبل از به نتیجه رسیدن آن از میان ما رفت.

ورزی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره وضعیت اکران این فیلم در شرایط موجود مطرح کرد: اکران فیلم در شرایط موجود وضعیت بسیار بدی دارد، البته اگر فیلم در شرایطی غیر از وضعیت کرونایی این روزها به اکران درمی‌آمد، می‌توانست در حد و اندازه خود دیده شود.

کارگردان «ایراندخت» در پایان خاطرنشان کرد: درباره سرنوشت بعد از اکران فیلم چیزی نمی‌دانم اما امیدوارم مردم بتوانند در گونه‌های دیگر پخش‌ از آن استفاده کنند. خیلی از فیلم‌ها در تاریخ سینما در پخش‌های خانگی یا تلویزیونی خیلی خوب دیده شدند برای مثال می‌توان به فیلم‌های «ابراهیم خلیل‌الله» یا «روز واقعه» اشاره کرد.

چنگیز جلیلوند، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا، مصطفی زمانی، بهنوش طباطبایی و امیر‌یل ارجمند در فیلم «قصه عشق پدرم» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است