انتشار آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» از سوی کانون | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲

انتشار آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» از سوی کانون

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» به آهنگ‌سازی آیدین کاظمی‌زاد را منتشر کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» به آهنگسازی آیدین کاظمی‌زاد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده‌ انتشار شده است.

به گفته‌ محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون، این آلبوم در کنار دو آلبوم دیگر از کیوان کیارس و صابر جعفری، مراحل نهایی تکثیر و تولید فیزیکی را می‌گذرانند و به‌زودی به بازار موسیقی کودکان عرضه خواهد شد.

«هاجستم و واجستم» شامل قطعاتی چون آموزگار، باران، بازی، گنج، هاجستم، حیوانات، کبوتر، کتاب، خانه، خدا، مداد رنگی، سفر و صداها است که از سوی آیدین کاظمی‌زاد آهنگ‌سازی و تنظیم شده است.

آیدین کاظمی‌زاد در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره‌ شکل‌گیری این اثر گفت: با توجه به این‌که سال‌هاست در مهدکودک‌ها و مدارس، کار پرورش و تعلیم کودکان و نوجوانان به واسطه‌ موسیقی را انجام می‌دهم و نیاز آموزشی آن‌ها را لمس کرده و با مدیران مهدها و مدارس هر روز گفت‌وگو می‌کنم، لذا با شناخت خوب و قابل قبول از این نیازها اشعار را انتخاب کرده و موسیقی را با توجه به درخواست و علاقه‌ کودکان امروز و البته توان اجرایی آن‌ها ساخته و پرداخته‌ام.

او توضیح داد که این آلبوم در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با ریتم‌ها و ملودی‌های مختلف با مفاهیم واحد کاری ساخته شده‌اند و در ادامه افزود: با توجه به سابقه، وقتی بچه‌ها ترانه‌های مورد علاقه‌ خود را بارها می‌شنوند، توانایی همراهی و خواندن آن ترانه را پیدا می‌کنند و بسیار ملموس به لحاظ ملودی، ریتم، آوا، حرکت، نظم، بیان، درک مفاهیم و… رشد می‌کنند.

این هنرمند عرصه‌ موسیقی تاکید کرد: من بیش از چند ده ترانه برای گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان ساخته و یا تنظیم کرده‌ام، اما این آلبوم از هر نظر متفاوت و برتر از همه‌ آثاری است که تا به حال برای کودکان و نوجوانان ساخته‌ام.

در این آلبوم علاوه بر کاظمی‌زاد که سازهای الکترونیکی و پیانو را نواخته، ارم هوربد فلوت، کیوان کیارس سه‌تار و گیتار الکترونیک، سحر حاتمی پرکاشن، نوید قزوینیه تار، و نیاز بهرامی و عسل ساغری ویولون را نواخته‌اند.

تنبک و کاخن را علی آشتیانی، ترومپ را ارشیا صداقت، تومبا و بانگو را وحید روحانی، سنتور را حسین رضایی‌منش، گیتار کلاسیک و آکوستیک را امید روحانی، و دف را مهشید خادمی نواخته‌اند.

همچنین فریبا اسدی، رویا اسدی و صابر جعفری خوانندگان این گروه و سارینا کاظمی‌زاد گوینده‌ خردسال گروه بوده‌اند.

این سه آلبوم به‌زودی پس از رونمایی رسمی در تمامی مراکز فروش آثار فرهنگی و هنری عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است