افتتاح نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از هنرمندان ۱۲ تا ۶۰ سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱

افتتاح نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از هنرمندان ۱۲ تا ۶۰ سال

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان سراسر کشور را در گالری رسول مهر برپا کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، صبح امروز ۹ شهریورماه گالری رسول مهر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران میزبان آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از سراسر کشور در گروه‌های سنی بین ۱۲ تا ۶۰ سال با ارایه  آثاری از نقاشی، خط، خوشنویسی (خط معلی و ثلث)، سیاه قلم، نقاشی مدرن، نقاشی آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگی و عکاسی بود.

میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۸۰ اثر از ۷۰ هنرمند تجسمی با موضوع روایت‌گری ایثار و رشادت‌های امام حسین (ع) و یاران ایشان و به مناسبت ایام محرم ارایه شده است.

او در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه که صبح امروز نهم شهریور راس ساعت ۱۱ صبح و با حضور مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بسیج هنرمندان استان تهران گشایش ‌یافت، به مدت ۱۰ روز در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود.

شهرام صمدی نیا رییس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ و مدیر برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: سازمان بسیج هنرمندان با ۱۰ انجمن تخصصی در رشته‌های هنری و ۶ کانون فعال و هشت گروه جهادی در رشته‌های مختلف هنری و ادبی، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی و جشنواره‌های هنری و ادبی در قالب داستان کوتاه و شعر، فیلم، تئاتر و سرود را هر ساله برگزار می‌کند که با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت مشارکتی با دوایر دولتی و سازمان‌ها و ارگان‌های هنری همکاری می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه قرار بود اول محرم برگزار شود اما با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا با تاخیر برگزار شد. نمایشگاه بعدی نیز با عنوان «مدافعان سلامت و اهدای عضو سیدالشهدای مقاومت« هفته آینده روز دوشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۰ صبح در نگارخانه نرگس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران افتتاح می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزشی تخصصی «تصویرسازی» نیز توسط حسن نوروزنیا کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و علاقه‌مندان ساعاتی را به آموزش و تمرین این هنر پرداختند.

این نمایشگاه در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، انتهای خیابان سردار دریا (مطهری شمالی سابق)، تقاطع خیابان عباسی اناری و کوی مروارید از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ عصر تا تاریخ ۱۹ شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است