«دارکوب» ماجرای مادری که به دنبال فرزند خود می‌آید اما…

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، طبق روال پنجشنبه‌های هر هفته که به معرفی فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، مستند و کوتاه می‌پردازیم، این هفته به سراغ فیلم سینمایی «دارکوب» اثر بهروز شعیبی رفته‌ایم.

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال 1396 است. این فیلم داستان مادری معتاد را روایت می‌کند که تلاش دارد از همسر سابقش که حالا ازدواج کرده است، اخاذی کند، در این میان حس مادرانگی نیز با او همراه می‌شود اما چندان پررنگ نیست.

ابتدایی‌ترین چیزی که در این فیلم به چشم ما می‌خورد طراحی درست لباس بازیگران است. مادری که درگیر اعتیاد است، پدری که زندگی جدی و آرامی دارد و همسری که به آموزش کودکان مهد می‌پردازد و دغدغه‌هایش در نوع پوشش او نمایان می‌شود.

همسر با بازی مهناز افشار خود را مقصر دور افتادن مادر و فرزند می‌بیند و سعی دارد این مساله را درست کند اما پدر با بازی امین حیایی خارج از احساس جلوی از هم پاشیدگی زندگی‌اش را می‌گیرد.

داستان فیلم، کشمکشی را روایت می‌کند که در ناخودآگاه ما با وجود هر انسان معتادی در زندگی‌مان به وجود می‌آید، یعنی می‌توان نتیجه گرفت که داستان چندان جدیدی را پیش رو نداریم اما بازی خوب کاراکترهای آن، قصه را جذاب می‌کند.

مهناز افشار، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، نگار عابدی و با حضور جمشید هاشم‌پور و امین حیایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«دارکوب» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و در 11 بخش نامزد دریافت جایزه شد، اما درنهایت دو سیمرغ بلورین بخش «بهترین بازیگر نقش اول زن» برای سارا بهرامی و «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای جمشید هاشم‌پور را دریافت کرد.

سارا بهرامی همچنین برنده تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و یکمین جشن سینمای ایران شد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده: حسین تراب نژاد و آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، کارگردان: بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، بازیگردان: علی صلاحی، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، مدیر برنامه‌ریزی: امیر سلیمانی، مدیر تدارکات: امیر اسکندری، جانشین تهیه: فیاض هوشیار پارسیان، دستیار تهیه: محسن خواجه افضلی، منشی صحنه: غزل رشیدی، دستیار فیلمبردار: محمد عزت خواه، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، عکاس: مریم تخت کشیان، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق لواسانی، مدیر تولید: کامران حجازی و تهیه کننده: سیدمحمود رضوی.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/