دردهایم را نقاشی می‌کنم/ دفرماسیون کودکانه! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
شقایق احمدیان در گفتگو با صبا:

دردهایم را نقاشی می‌کنم/ دفرماسیون کودکانه!

شقایق احمدیان در نخستین نمایشگاه انفرادی خود آثاری را به نمایش گذاشته که روایتگر دغدغه ها و دردهای زندگی اوست.

شقایق احمدیان در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی آثارش در گالری «پروژه های آران» و با عنوان «کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود» گفت: من برای یافتن اسم مناسب برای نمایشگاهم بسیار سردرگم بودم. آثار من زندگی من و اتفاقاتی است که در آن رخ می دهد و نقاشی بخشی از اتفاقات زندگی من است. همیشه دنبال چیزی ساده هستم که گویای همه چیز هم باشد و انتخاب این عنوان برای نمایشگاهم بر همین اساس صورت گرفت.

وی درباره موضوع آثارش بیان کرد: مدت ها بود که به شکل دیگری کار می کردم ولی بعد از مدتی تصمیم گرفتم شکل آثارم را تغییر بدهم. اگر چه کارهای قبلی من برای مخاطب، عادی تر و نرمال تر بود اما من این سختی را به جان خریدم و سعی کردم آثارم را به شکل متفاوت دیگری خلق کنم و بیشترین تمرکزم را روی فرم قرار دادم.

احمدیان ادامه داد: موضوع آثارم درباره اتفاقات و دغدغه های شخصی زندگی من است مثل تولد البته بیشتر به دنبال خوشی های زندگی ام هستم و در واقع از دردها به این خوشی رسیده ام و فکر می کنم که باید دردهایم را به هنر تبدیل کنم.

این نقاش جوان درباره عناصر دفرمه ای که در آثارش دیده می شود، توضیح داد: دفرماسیون برای من بسیار مهم است و مهمترین نکته آثار من همین است. دفرماسیون موجود در آثار من که به اعتقاد برخی کودکانه است هنوز در ایران مرسوم نیست اما هر کس می تواند برداشت شخصی خود را از آثارم داشته باشد. برخی مخاطبان نکات مثبت آثارم را بیشتر دریافت می کنند و برخی بیشتر متوجه تاریکی های کار من می شوند اما در نهایت زشتی و زیبایی و سپیدی و تاریکی در کنار هم یک زندگی را می سازند و با هم معنی یک زندگی را می سازند.

وی درباره آثار حجمی ارایه شده در این نمایشگاه گفت: یک سال پیش تابلویی را آماده کردم و بعد تصمیم گرفتم همراه با این تابلو اینستالیشن هم داشته باشم که بتوانم فضاسازی کنم و راحت تر با مخاطبم ارتباط برقرار کنم. برایم مهم بود که مخاطب در فضای ذهنی من قرار بگیرد و حجم برای این منظور بسیار به من کمک کرد.

احمدیان با بیان این که بیشتر بر اساس ناخودآگاهش آثارش را خلق می کند، یادآور شد: من برای خلق آثارم از جایی تغذیه نمی کنم و این آثار همه برگرفته از اتفاقاتی است که در زندگی شخصی من رخ داده است.

این هنرمند نقاش همچنین تصریح کرد: قصد من نشان دادن تولد، زندگی و دردهای همراه با آن است که وجوه مختلف یک زندگی را می سازد. پیکاسو در جایی گفته است من وقتی ۹ سالم بود می توانستم مثل میکل آنژ نقاشی بکشم و زمانی که ۵۰ سالم شد، تازه توانستم مثل زمان کودکی ام نقاشی کنم. من هم فکر می کنم باید کارهایم را ساده کار کنم و از تکنیک به درستی استفاده کنم.

وی درباره دخالت مخاطب در ارایه آثارش بیان کرد: برخی مخاطبان با آثارم خیلی خوب ارتباط برقرار می کنند و گاهی خود را بخشی از اثر می بینند. کسانی که آثارم را می بینند یا خیلی آثارم را دوست دارند و یا اصلا آن را قبول ندارند و حد میانه ای وجود ندارد.

احمدیان در پایان فروش آثارش را خوب ذکر کرد و گفت: استقبال خوبی از این نمایشگاه شده و تاکنون چند اثر از این نمایشگاه به فروش رسیده اما بازخورد مخاطبان برای من مهمتر از فروش آثارم است.

شقایق احمدیان تاکنون نمایشگاه های گروهی در داخل وخارج از ایران برگزار کرده است که از آن جمله می توان به فرانسه، ژاپن، اسپانیا، آلمان، نروژ و آمریکا اشاره کرد.

نمایشگاه نقاشی، حجم و چیدمان «کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود» تا روز جمعه ۸ شهریورماه در گالری «پروژه های آران» به نشانی خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ برپاست.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است