برگزاری مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» به همت دانشگاه سوره | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰

برگزاری مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» به همت دانشگاه سوره

مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره از 16 شهریور به صورت مجازی در سامانه آموزشی این دانشگاه آغاز می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مجموعه نشست های «عاشورا در قاب هنر» در راستای نیل به ماموریت سازمانی دانشگاه سوره و تحلیل علمی ابعاد وسیع واقعه عاشورا در هنر با سخنرانی نصرت اله تابش با موضوع «واقعه عاشورا و تراژدی مدرن» ساعت ۱۸ عصر سه‌شنبه ۱۶ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

از عناوین سخنرانی ها می توان به «بررسی تطبیقی نمادهای عاشورایی در نقاشی مکتب سقاخانه و نقاشی دهه نخست انقلاب اسلامی» (محمد علی روزبهانی)، «تحلیلِ محتوایی و ساختاریِ فیلم‌نامه‌ «روزِ واقعه»، از منظرِ نقشِ دراماتیکِ «قهرمانِ غایب» و الگوی «سفرِ قهرمان»» (امیررضا نوری پرتو)، «بنیادِ فرهنگِ عاشورایی در نمایشِ ایرانی» (محمدرضا آزاد)، «تحلیل ریشه‌‌شناسانه سنت‌های بومی در نگاره عصر عاشورا» (مهدی خانکه)، «پوشش و قدسیت در عاشورا» (طیبه عزت الهی)، «بازتاب مضامین عاشورایی در آثار نگار گری معاصر ایرانی» (خشایار قاضی زاده) و «مضامین نو در شبیه خوانی» (محمدحسین ناصربخت) اشاره کرد.

این سخنرانی ها در حوزه های مختلف هنری برگزار شده و سعی شده است تا طیف های مختلف مطالعاتی دانشگاهی را در حوزه قیام پرشور عاشورا در بر گیرد.

علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این برنامه به صورت آزاد به آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/tragedy مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است