حمله سیاستمدارهای آمریکا به «آمازون»/ از اطلاعات غلطِ ضدواکسن سود می‌برید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱

حمله سیاستمدارهای آمریکا به «آمازون»/ از اطلاعات غلطِ ضدواکسن سود می‌برید

سیاستمدارهای آمریکا به آمازون بابت ارائه اطلاعات غلط درباره بیماری کرونا و واکسن این بیماری اعتراض کردند.

به گزارش صبا به نقل از گاردین، الیزابت وارن سناتور آمریکایی، کمپانی آمازون را متهم کرده است که از طریق الگوریتم های پربازدید جستجو اطلاعات غلط در مورد واکسن و درمان کووید-۱۹ به مردم ارائه می دهد. این اتهام پس از آن مطرح شد که کمپانی آمازون کتابی را از نویسنده ای برای فروش پیشنهاد کرده است که نیویورک تایمز از آن به عنوان «تاثیرگذارترین عامل انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا در فضای آنلاین» یاد می کند.

در جستجوی کلمه کووید-۱۹ در سایت آمازون، اولین نتیجه ای که به چشم می خورد کتاب «حقیقت درباره کووید-۱۹» نوشته جوزف مرکولا و رونی کامینس است. این اثر مدعی است که این موضوعات از قبیل «درباره اثر واکسن ها اغراق شده»، «چگونه ویروس در آزمایشگاه ووهان ساخته شده» و اینکه «چگونه راه های پیشگیری ایمن و ساده و ارزان بیماری را سرکوب کرده اند تا راهی برای پذیرش واکسن ایجاد کنند» را فاش کرده است.

الیزابت وارن به اندی جاسی مدیرعامل آمازون نامه نوشته و نگرانی هایش درباره نتایج جستجوی این شرکت بزرگ خرده فروشی را بیان کرده است. به گفته وارن، آمازون در گسترش اطلاعات غلط درباره بیماری کرونا کمک می کند.

وارن تاکید کرد که این اطلاعات غلط باعث می شود تعداد بی شماری از آمریکایی ها اطلاعات گمراه کننده و نادرست بدست بیاورند و سلامتی خود و اطرافیان خود را به خطر بیندازند.

سناتور ماساچوست از آمازون خواست فورا الگوریتم های جستجوی سایت خود را بازبینی کند.

الیزابت وارن در اعتراض به آمازون از آدام شیف نماینده کالیفرنیا در کنگره پیروی کرده است. شیف نیز پیش از این به آمازون حمله کرده بود و گفته بود این کمپانی از انتشار اطلاعات غلط ضدواکسن سود می برد و این درحالی است که تداوم تئوری توطئه همچنان قربانی می گیرد.

آمازون نیز در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ما دائما کتاب ها را ارزیابی می کنیم تا مطمئن شویم که آنها مطابق با دستورالعمل های محتوای ما هستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است