«لختگی» آبان‌ماه در شمال کشور کلید می‌خورد/ عمارتی با رازهای نهفته | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۵
کاوه دهقانپور در گفتگو با صبا:

«لختگی» آبان‌ماه در شمال کشور کلید می‌خورد/ عمارتی با رازهای نهفته

کاوه دهقانپور از ساخت فیلم «لختگی» در شمال کشور خبر داد.

کاوه دهقانپور کارگردان فیلم سینمایی «لختگی» که به تازگی وارد مرحله پیش تولید شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره داستان این فیلم گفت: داستان فیلم «لختگی» که مضمونی اجتماعی دارد، درباره عمارتی‌ست که رازهایی در خود دارد و وقتی وارد آن می‌شویم گره‌گشایی‌هایی درباره راز چندین و چند ساله آن به‌وجود می‌آید.

او درباره علت پرداختن به این موضوع عنوان کرد: از طرفی درحال حاضر موضوعات اجتماعی برای مخاطب جذابیت دارند، از طرف دیگر در این قصه معضلات اجتماعی‌ای وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مساله خان و رعیت اشاره کرد. فکر می‌کنم مساله خان بودن هنوز در جامعه ما وجود دارد و باید به آن پرداخت.

به گفته دهقانپور، لوکیشین فیلم سینمایی «لختگی» در شمال کشور و استان گیلان است اما بازیگران لهجه منطقه را ندارند.

این کارگردان درباره علت فیلمبرداری در شمال کشور بیان کرد: قصه این فیلم باید در شمال کشور رخ دهد چراکه مساله خان و رعیت در تهران یا اطراف آن کم‌تر به چشم می‌آید اما همچنان در شمال با سنت‌های قدیم روبه‌رو هستیم، همچنین قصه فیلم «لختگی» با رگه‌هایی از واقعیت همراه است یعنی اتفاقاتی که به آن می‌پردازیم در آن شهر و استان به صورت واقعی رقم خورده است.

کارگردان «سقف مات» درباره شیوه پرداختن به قصه از نظر زمانی خاطرنشان کرد: شخصیت‌ها و قصه فیلم ما امروزی‌ هستند و داستان در زمان حال رخ می‌دهد ولی رازی که در عمارت وجود دارد مربوط به چندین سال پیش است که الان روشن می‌شود.

او درباره انتخاب بازیگران فیلم تاکید کرد: درحال حاضر مشغول رایزنی برای انتخاب بازیگران هستیم و هیچکدام قطعی نشده‌اند. برای انتخاب بازیگران این فیلم باید بحث شخصیت‌پردازی را مدنظر قرار دهیم، فیلمنامه بازیگر خود را می‌طلبد. همچنین در کنار بازیگران چهره‌ای که در فیلم حضور دارند، چند بازیگر جدید را هم به دنیای سینما معرفی می‌کنیم و از بازیگران بومی نیز همکاری می‌خواهیم.

دهقانپور با اشاره به اینکه اولین نمایش این فیلم در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر است درباره علت این تصمیم تصریح کرد: جایزه گرفتن و دیده شدن در جشنواره هیچگاه منظور من نبوده است بلکه چون فیلمبرداری «لختگی» در آبان‌ماه کلید می‌خورد و تا پیش از جشنواره ملی فیلم فجر به پایان می‌رسد، تصمیم گرفتیم اولین نمایش فیلم در آن جشنواره باشد.

کارگردان سریال «پازل» در پایان درباره ساخت فیلم با موضوع اجتماعی که همه کارهای پیشین او را هم شامل می‌شود، تاکید کرد: روال فیلمسازی ما در ایران بدین گونه است که ژانر وحشت را نمی‌توانیم انتخاب کنیم یا ژانر کمدی فضای خود را می‌طلبد. فکر می‌کنم چون من از این جامعه آمده‌ام، گوشه‌ای از آن را شامل می‌شوم و با مردم ارتباط برقرار می‌کنم، بهتر است که شرایط خودم را به بیننده نشان دهم و داستانی تخیلی را برای مخاطب آماده نکنم. همیشه سعی دارم معضلات اجتماعی جامعه را در فیلم‌هایم به نمایش درآورم و اگر از این ژانر بیرون آیم فضا را می‌شکنم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است