آغاز جشنواره «ویزیونی کورته» ایتالیا با «زنگ تفریح» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹

آغاز جشنواره «ویزیونی کورته» ایتالیا با «زنگ تفریح»

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه‌آزاد، در مسابقه بین الملل جشنواره فیلم کوتاه «ویزیونی کورته» ایتالیا روی پرده می‌رود.

به گزارش صبا، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ویزیونی کورته» امروز ۲۷ شهریور مصادف با ۱۸ سپتامبر میلادی رسما آغاز به کار می‌کند و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

این فیلم کوتاه در سی و هشت جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و جوایزی کسب کرده است.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «ویزیونی کورته» استعدادیابی و پرورش استعداد در کارگردانان نوظهور در سطح سینمای ایتالیا، اروپا و جهان را هدف اصلی برگزاری این رویداد اعلام کرده است و با سیاست ادغام فرهنگ، جغرافیا و گردشگری به این هدف جامه‌ عمل می‌پوشاند.

طبق اعلام رسمی جشنواره، از میان ۲۰۰۰ متقاضی حضور در جشنواره، ۱۰۶ اثر از ۳۷ ملل و پنج قاره به بخش‌های مختلف جشنواره راه‌یافته اند و ۷۲ اثر در بخش‌های رقابتی جشنواره و ۳۴ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند.

در این دوره ۶۸ کارگردان زن در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند. این جشنواره، همچنین، در این دوره بخش ویژه ای را به مرور آثار کوتاه سینمای ایران اختصاص داده است.

نخستین روز برگزاری جشنواره با نمایش آثار حاضر در بخش رقابتی در سالن «سینما آریستون» آغاز می شود. در اولین سانس نمایش فیلم، «زنگ تفریح» از ایران که در بخش بین الملل حاضر است، به نمایش درمی آید.

از ایران فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد و «شاهد» به کارگردانی علی عسگری در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برای کسب جوایز اصلی در این بخش به رقابت می‌پردازند.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد تولید شده و محصول شمید فیلم است.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ویزیونی کورته» (Visioni Corte International Short Film Festival) از ۲۷ شهریور تا سوم مهرماه مصادف با ۲۵-۱۸ سپتامبر به صورت رویداد حضوری و برخط برگزار می‌شود.

عکس از نگار نیکخواه‌آزاد است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است