۱۷ فیلم خارجی پرده سینمای ایران را در اختیار دارد/ مقایسه متوسط فروش آثار ایرانی و خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
صبا گزارش می‌دهد؛

۱۷ فیلم خارجی پرده سینمای ایران را در اختیار دارد/ مقایسه متوسط فروش آثار ایرانی و خارجی

بر اساس آمار فروش هفته گذشته گیشه سینمای ایران، فیلم‌های ایرانی به طور میانگین در هر سانس 262 هزار تومان و فیلم‌های خارجی در هر سانس 157 هزار تومان فروخته‌اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، دیروز شنبه ۲۷ شهریورماه سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) مطابق روال معمول هر هفته، آمار فروش گیشه فیلم‌های در حال اکران را در هفته گذشته (۲۰ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۰) منتشر کرد.

بر این اساس هم‌اکنون ۲۰ فیلم ایرانی و ۱۷ فیلم خارجی روی پرده سینماهای کشور قرار دارد.

از مجموع ۲۰ فیلم ایرانی در حال نمایش، ۱۰ فیلم در گروه عمومی و ۱۰ فیلم هنر و تجربه است. در صدر این فهرست، فیلم «دینامیت» قرار گرفته که در هفته گذشته با گیشه یک میلیارد و ۱۶ میلیون تومانی، پرفروش‌ترین فیلم ایرانی و پرفروش‌ترین فیلم هفته بوده است.

مجموع فروش ۲۰ عنوان ایرانی در این هفته، رقم یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان را نشان می‌دهد که ۹۴ درصد آن متعلق به دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» است.

این فروش در ۶ هزار و ۳۴ سانس نمایش فیلم‌ها به دست آمده است. از این میزان، ۵ هزار و ۷۹ سانس به دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» اختصاص دارد. مطابق این آمار، فیلم‌های ایرانی در هر سانس به طور میانگین حدود ۲۶۲ هزار تومان فروش را رقم زده‌اند.

در مقابل، گیشه ۱۷ فیلم خارجی روی پرده سینماهای کشور، ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که حدود نیمی از آن، معادل ۲۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروش فیلم «احضار ۳» است.

فروش فیلم‌های خارجی از مجموع ۳۴۸ سانس به دست آمده که ۱۵۰ سانس آن سهم فیلم «احضار ۳» به عنوان صدرنشین گیشه بوده است. بنابراین ۱۷ فیلم خارجی روی پرده سینماها، به طور میانگین در هر سانس حدود ۱۵۷ هزار تومان فروش نصیب سینماداران کرده‌اند.

با روندی که هم‌اکنون سینمای ایران در نمایش فیلم‌های خارجی دارد، باید دید نمایش این آثار چگونه ادامه پیدا می‌کند. آیا این استقبال سینماداران را راضی کرده و فیلم‌های خارجی بیشتری به اکران خواهند رسید یا سهم این فیلم‌ها از سبد محصولات روی پرده کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

فیلم‌های خارجی بی‌صدا گیشه ایران را فتح کرد/ فقط «دینامیت» پرطرفدارتر از خارجی‌ها

سینماها دهه اول محرم تعطیل هستند/ مشکلی برای اکران فیلم خارجی نداریم

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است