«آزردگان» را به زودی در سه اپیزود جلوی دوربین می‌برم/ فیلم کمدی نخواهم ساخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
مهدی فردقادری در گفتگو با صبا:

«آزردگان» را به زودی در سه اپیزود جلوی دوربین می‌برم/ فیلم کمدی نخواهم ساخت

یک کارگردان سینما اعلام کرد با مهیا شدن شرایط به زودی فیلم اپیزودیک «آزردگان» را در تهران جلوی دوربین خواهد برد.

مهدی فردقادری نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره جدیدترین فعالیت هایش اظهار کرد: درصدد هستم تا به زودی جدیدترین فیلم سینمایی خود را با نام «آزرد‌گان» جلوی دوربین برم. این فیلم سینمایی یک تراژدی اپیزودیک خواهد بود که در سه اپیزود جلوی دوربین می‌رود، البته پیشتر قرار بود این کار ۶ اپیزودی باشد، اما در نگارش و بازنویسی به سه اپیزود تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه این اثر سینمایی را خودش نوشته‌است و فرزاد موتمن تهیه کننده آن است، توضیح داد: «آزردگان» که برخلاف کار قبلی هم یک اثر کاملاً خطی است، در تهران جلوی دوربین خواهد رفت.

به گفته وی، این فیلم یکی از آثار پر بازیگر سینمای ایران خواهد بود که برای نگارش فیلمنامه آن یک سال زمان صرف شده است.

کارگردان فیلم «بی‌وزنی» با بیان اینکه چند سالی بود که می‌خواست فیلم سینمایی «آزردگان» را بسازد، گفت: این کار پیش‌تر از اینها می‌بایست جلوی دوربین می‌رفت، اما موقعیت آن فراهم نمی‌شد، ولی خوشبختانه به تازگی وضعیتی پیش آمده که می‌توانم این فیلم سینمایی را که همانند دیگر فیلم‌هایم یک اثر کاملاً شخصی خواهد بود، کارگردانی کنم.

فردقادری تاکیدکرد: پروانه ساخت این فیلم سال گذشته دریافت شده است اما به دلیل شیوع بیماری کرونا ساخت آن با تاخیر مواجه شد برای همین پروانه ساخت آن تمدید شد.

این فیلمساز در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه سینما به حاشیه رفته است، تصریح کرد: به تازگی سریال‌سازی باب شده و عوامل سینما ترجیحشان این است که بیشتر در این حوزه متمرکز باشند، درصورتیکه معتقدم در حوزه جدید (سریال سازی) آنچنان که باید کیفیت مدنظر نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست در کارهای بعدی‌اش به گیشه نظر داشته باشد، گفت: احتمالاً این آخرین فیلمی خواهد بود که در آن گیشه چندان مورد نظر نیست و سعی خواهم کرد در فیلم بعدی یک فیلم گیشه‌پسند جلوی دوربین برم، چون بدم نمی‌آید چالش ساخت یک اثر تجاری را امتحان کنم، البته این به معنای ساخت یک اثر صرفاً تجاری نخواهد بود بلکه سعی خواهم کرد در آن کار چندان به موضوعات فرمالیستی به صورت ویژه نگاه نداشته باشم.

تهیه کننده فیلم «پسر» ساخته نوشین معراجی با تاکید بر این نکته که فیلم کمدی نخواهد ساخت، تصریح کرد: در سینمای ما کمدی راهش را به خطا پیموده است برای همین هیچگاه به سمت این دست آثار سوق پیدا نخواهم کرد کمدی مورد علاقه من آثار وودی آلن هستند. کمدی واقعی از نگاه من کاریست که علاوه بر خنداندن، مخاطب را به فکر هم وا دارد.

وی در پایان اظهار کرد: سال‌ها پیش پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران «سگ کشی» بود، اما امروز وضعیت این گونه نیست، هر چند معدود کارهای خوبی نیز تولید می‌شود، اما کلیت کارها آنگونه که باید رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است