هنرمندی که زندگی را در آغوش گرفته و از ترس‌ها و محدویت‌ها رها شده است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶

هنرمندی که زندگی را در آغوش گرفته و از ترس‌ها و محدویت‌ها رها شده است!

نمایشگاه «این بامداد من است» تا 16 مهر ماه در گالری پروژه‌های آران برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی مجسمه و نقاشی‌های شقایق احمدیان به نام «این بامداد من است» از جمعه ۲ مهر ماه در گالری پروژه‌های آران افتتاح شده و تا جمعه ۱۶ مهر ماه نیز ادامه دارد.

نازیلا نوع بشری مدیر گالری پروژه‌های آران درباره این نمایشگاه نوشته است: «در این مجموعه هنرمند طبیعت را به آغوش می کشد و الهه مادر طبیعت خود را با دست خود و در فورانی از احساس می‌سازد. الهه قوی رنگارنگی با موهایی زرد شبیه نور خورشید، با زخم های فراوانش در بدنی حجیم که اشک‌هایش را در کف دست خود جمع می‌کند و به طبیعت باز می‌گرداند. گویی ناخودآگاه هنرمند او را به سمت شکل دادن به بدن و روح الهه منحصربه‌فرد خود سوق داده است.

در چشم‌اندازی وسیع از یک مکان تفریحی در کنار دریا، مادران و کودکان بازیگوشانه به تصویر کشیده شده اند، تصویری که در سرزمین ما ممنوع است یا حداقل اغلب دیده نمی شود. منظره ای پر از آرزو و امید، جایی که پرندگان بدون ترس با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. هنرمند با ترس دوران کودکی خود از دریا مواجه می‌شود و موج دریا را آرامش‌بخش یافته و با دوستی با پریان دریایی دیگر از عمق دریا نمی‌ترسد.

چهره ها با اعتماد به نفس و قوی به بیننده خیره می‌شوند. پرندگان، که استعاره‌ای از آزادی و فارغ‌بالی هستند، همیشه در آثار حاضراند. بین مجسمه‌ها و نقاشی‌ها، در میان دو و سه بعد، تعاملی بنیانی وجود دارد، چنان که به نظر می‌رسد شخصیت‌های پویا و همیشه در حرکت از بوم‌ها بیرون پریده‌اند.

هنرمند زندگی را در آغوش می‌گیرد، ترس‌های خود را نادیده می‌گیرد و از محدودیت‌های زندگی به عنوان یک هنرمند در سرزمین خود فاصله گرفته و فراتر می‌رود. تلاش بی‌وقفه او برای بهتر شدن و انتقال لذت جستجو و کشف به اطرافیانش مثال زدنی است. گویی او مشعل نورانی خود را در دست دارد و با پوزخند به جهان و پیچیدگی‌ها و دشواری‌های آن، عمدا خوشبینی همیشگی و هیجان‌انگیز خود را به اشتراک می‌گذارد.

او از پایبندی به هنجارهای جامعه امتناع می‌ورزد و مسیر راه خود را با قعطیت تعیین می‌کند. رویکرد صادقانه او به زندگی و هنر او ناب و چشمگیر است.»

نمایشگاه «این بامداد من است» همه‌روزه به جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است