برنامه‌های رادیو نمایش در فصل پاییز/ «ارادتمند آقای خاص» با ایرج نوذری می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۶
مدیر رادیو نمایش به صبا خبر داد:

برنامه‌های رادیو نمایش در فصل پاییز/ «ارادتمند آقای خاص» با ایرج نوذری می‌آید

محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش درباره تازه‌ترین برنامه‌های این شبکه رادیویی در فصل پاییز خبر داد.

محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره برنامه های این شبکه رادیویی برای فصل پاییز و پایان ایام محرم و صفر گفت: یکی از برنامه های جدیدی که برای شبکه داریم «ارادتمند آقای خاص» است و در هفته نیروی انتظامی آماده پخش و رونمایی می‌شود. ژانر این برنامه جدید است و عنصر تصویر و سایر عناصر دراماتیک را هم شامل می‌شود و ما آن را «رادیوپلاس» نامگذاری کرده ایم و قرار است علاوه بر شبکه رادیویی نمایش از شبکه تلوزیونی نسیم نیز پخش شود. نقش اول این برنامه را ایرج نوذری بازیگر سینما و تلویزیون برعهده دارد.

او افزود: این برنامه از نمایش معروف «ارادتمند» اثر «جانی دالر» الهام گرفته شده است که در دهه های چهل و‌ پنجاه بسیار معروف بوده و طرفداران زیادی داشته و در ژانر پلیسی و معمایی پخش شده است. این برنامه به طور کلی برنامه جدیدی در حوزه رسانه‌های تلفیقی محسوب می‌شود و باید در تولید چنین برنامه‌هایی در این حوزه همواره کوشاتر و پیشرو باشیم.

مدیر رادیو نمایش درباره جزییات این برنامه عنوان کرد: این کار به سفارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی توسط رادیو نمایش تولید شده است و شبکه نسیم تنها پخش آن را برعهده دارد. «ارادتمند آقای خاص» اثری بین تله تئاتر و نمایش رادیویی است و ساختار بسیار نو و جدیدی دارد. قصه آن نیز مربوط به شخصی علاقه‌مند به کارهای پلیسی است و در هر قسمت درگیر اتفاقات معمایی و پلیسی متفاوتی می‌شود و نکته جالب این برنامه این است که گره های داستان به طور کامل باز نمی‌شود و مخاطب باید داستان و سرنخ‌ها را حدس بزند و با آقای خاص نمایش ما در تعامل باشند. به صورت کلی اولویت راهبردی ما ایجاد ساختارهای نوین در برنامه‌های رادیو است.

سوهانی با اشاره به دیگر برنامه رادیو نمایش که در حوزه موسیقی تولید شده و در حال پخش است، توضیح داد: مجله موسیقی «دانگ» برنامه روزهای چهارشنبه پخش می‌شود موسیقی محور و محبوب است و علاوه بر موسیقی به گروه های جوان و فعال در این حوزه می‌پردازد.

او ادامه داد: برنامه «پرانتز باز» نیز چند وقتی است که جمعه شب‌ها آنتن رادیو نمایش را در اختیار دارد و با آیتم های متنوع ادامه خواهد داشت و در حوزه سینما بسیار به شکل یک رسانه مرجع درحال تولید محتوا است.

مدیر رادیو نمایش در پاسخ به این پرسش که در حوزه نمایش‌های رادیویی چه برنامه‌هایی دارند، گفت: از آنجایی که بیشتر برنامه‌های رادیو نمایش مربوط به تولیدات نمایشی است الان نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید آثار نمایشی جدید داریم و نمایش‌های رادیویی تازه‌ای نیز تولید شده‌اند و در زمان‌های مناسب راهی آنتن می‌شوند. نکته مهم درباره نمایش‌های رادیویی این است که در گذشته نمایش های خارجی در رادیو اجرا نمی‌شدند اما امروز با تلاش های فراوان ما توانستیم نمایش های شاخص و آثار مهم جهانی را هم در رادیو به عرصه اجرا برسانیم و حالا تنوع در ژانرها را نیز ایجاد کرده ایم و قطعا قرار است از نمایش های جذابی رونمایی شود.

او با اشاره به نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» به عنوان یکی از جدیدترین آثار تولید شده در رادیو نمایش توضیح داد: این نمایش درباره زندگی «سیدکاظم کاظمی» یکی از بنیان گذاران اصلی سازمان حفاظت اطلاعات و از کاشفان حزب توده است. بازیگرانی مثل مجید واشقانی، سیروس همتی و… از بازیگران مهمان این نمایش هستند و کارگردانی کار را نیز میرطاهر مظلومی برعهده داشته است. «دیدار در وقت اضافه» از بیست و هشتم مهرماه روی آنتن می‌رود.

سوهانی از همکاری جدید رادیو با «سیمافیلم» در حوزه تولید فیلمنامه و متن و همچنین تربیت نویسنده‌های جوان برای رادیو و تلوزیون خبر داد و بیان کرد: جلساتی برای شروع همکاری با جواد رمضانی نژاد مدیر مرکز سیمافیلم برای تربیت نویسندگان‌ جدید برای صدا و سیما داشتیم و در تلاشیم که در این زمینه اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

مدیر رادیو نمایش در پایان درباره جزییات این همکاری توضیح داد: در این همکاری قرار است بخشی از متن‌هایی که در آرشیو ما هستند و بعضی از آن‌ها نیز تولید شده اند در اختیار سیمافیلم قرار بگیرد و تنها لازم است این فیلمنامه‌ها یا نمایشنامه‌ها مورد بازنویسی قرار بگیرند. بخش دیگر همکاری ما تربیت نویسنده و فیلمنامه‌نویس است چراکه درحال حاضر یکی از ضعف های آثار صدا و سیما ما کیفیت پایین متن است. ما تصمیم داریم نویسندگان جوان و با استعدادی تربیت کنیم و در ژانرهای مختلف نویسندگان جدید و صاحب سبک به عرصه فیلمنامه‌نویسی معرفی کنیم چراکه این دغدغه هر دو طرف این همکاری است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است