مراکز کانون فعالیت حضوری را از سر گرفتند/ تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۶

مراکز کانون فعالیت حضوری را از سر گرفتند/ تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تشریح برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک پرداخت.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، نشست هفته ملی و روز جهانی کودک امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از اعضای شورای معاونین کانون در مرکز آفرینش‌های هنری برگزار شد.

مراکز کانون بازگشایی می‌شوند

علی‌اکبرزاده در ابتدای این نشست گفت: هفته ملی کودک فرصتی دوباره در اختیار ما قرار می‌دهد تا برنامه‌ها و رویدادهای گذشته خود را در مباحث کودک و نوجوان مرور کنیم و با تحقیق و پژوهش و تمرکز بیشتر به برنامه‌های پیش‌ رو بپردازیم. با توجه به شرایط دو سال گذشته و شیوع ویروس کرونا، جامعه با محر‌ومیت‌ مواجه بود که در این شرایط مراکز کانون در استان‌ها برنامه‌های خود را به صورت مجازی پیگیری می‌کردند، اما اکنون اعلام می‌کنم که از هفته ملی کودک تمام مراکز کانون در سطح کشور فعالیت‌های خود را به صورت حضوری پیش می‌برند و با برنامه‌ریزی مدیران در استان‌ها مربیان کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان کودکان و نوجوانان در مراکز خواهند بود و این روند تا بعد هفته ملی کودک نیز ادامه دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از گنجینه‌های کتاب‌های کودک است، عنوان کرد: از ابتدای هفته ملی کودک ساعات کار کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا عصر افزایش پیدا می‌کند و این مساله از این به بعد هم ادامه پیدا می‌کند. از سوی دیگر به دلیل ترس از شیوع پیک جدید کرونا، کانون مجازی همچنان با آموزش به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد و از هفته ملی کودک تا هر زمان که نیاز باشد اینترنت رایگان در اختیار مربیان و مدرسان قرار می‌گیرد.

افتتاح فروشگاه‌های کانون در هر استان

او از افتتاح یک فروشگاه در هر استان خبر داد و گفت: در هفته ملی کودک در تمام استان ها، یک فروشگاه بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح می‌شود. همچنین فروشگاه مجازی دیجی‌کانون کار خود را به عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فروشگاه کانون آغاز می‌کند. در کنار دیجی کانون سایت ما در طول هفته ملی کودک محصولات را با ۲۵ درصد تخفیف ارایه می‌‌‌کند.

اکبرزاده درباره تجلیل از شهید نوجوان علی لندی توضیح داد: امسال هفته ملی کودک با یاد و خاطره شهید علی لندی آغاز و تندیس این شهید در یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان رونمایی می‌شود و ما نیز به دیدار خانواده لندی خواهیم رفت.

او در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت و بیان کرد: اجرای نمایش‌های مختلف در فضای باز، اکران هفت فیلم در پورتال‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پخش آنلاین پویانمایی‌ها و فیلم‌هایی که در عرصه بین‌المللی موفق به کسب جایزه شده‌اند، پخش آنلاین اجرای قصه‌گویان برتر در فضای مجازی، در نظر گرفتن ساعتی به نام ساعت کودکی که در آن پدر و مادرها با فرزندان خود گفتگو کنند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند، برگزاری نشست نمادین با حضور کودکان و نوجوانان در دفتر کانون و ارسال پیامی از زبان کودکان به کودکان سراسر دنیا و اجرای نمایش‌های متنوع در تریلی‌های تماشاخانه سیار، برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک هستند.

غلامرضا کیانی رییس کانون زبان ایران خاطرنشان کرد: موضوع آموزش زبان‌های خارجی یکی از مهم‌ترین مسایل دنیای امروز است و در دستور کار برنامه‌های درسی و غیردرسی ما هم قرار داده شده است.

او در پایان به کمک دانشگاهیان در این زمینه اشاره کرد و گفت: بنابراین افتتاح ۲۶۴ مرکز در سراسر کشور و با رویکرد عدالت‌محور در نقاط کشور از رویکردهای ما در این حوزه بوده است. همچنین حدود ۲۰۰ مساله کاملا روشن و اظهارشده را به سراسر کشور ارسال کردیم و تقاضا داریم که دانشگاهیان دغدغه‌مند از طریق رساله‌های خارجی زبان به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000